Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 922 ggr
lisette
2007-12-13 23:44
0

sova kudden

vi har bestämt oss för att sluta bära runt på loke när han ska sova. det är ju jobbigare o jobbigare ju tyngre han blir.

så, igår tog sambon första dusten med honom. två timmar höll han på med loke. han la honom ner, loke reste sig började gnälla. efter ett par minuter sa sambon godnatt igen, la honom ner osv.

idag. då tog det inte mer än 30 min så sov han. tyvärr så vaknade han för 1½ timme sen då telefonen ringde o han vill inte somna om. så nu liger han i sängen och tittar och pillar. han lär väl somna snart igen. 

men vilket tålamod man måste ha. ungen är ju nästan envisare än en själv.

AnnaLundin
2007-12-14 00:43
0

Mina barn har fått somna i min famn tills de varit ganska stora, men då har jag alltid suttit ner och haft stöd för armarna  inte särskilt tröttsamt.

Det är väl jättebra om han sitter eller ligger i sängen och grejar lite, utan att krångla. Då somnar han nog snart igen.

lisette
2007-12-14 01:06
0

ja han ligger o sover nu ivf. det blev bara tystare och tystare. han sover som pippi med fötterna på kudden. =)

Pomperipossa
2007-12-14 10:03
0

Sonen somnade i regel hos mej eller i min säng (och ville göra det tills han var 7 år!!). Lillan har det funkat att lägga i sin säng så sov hon…. Det är så väldigt olika mellan barn. Sonen har alltid varit väldigt gosig och kramsjuk medans dottern varit mer självständig och inte lika mammig…

Facklan
2008-01-14 00:07
0

heheeh ja vi har tom ett begerp om det att "vara Dux" detta är ju klart jobbigt om man måste gå omkring o det håller jag med om att det är drygt men att ha dom i famnen o "hjälpa dom att sova är ju hur mysigt som helst när man börjar få klämm på det !!!

maken är klart bättre på att vara "sova tråkig" än jag men det är bara att göra nått som jag sjöng o det var inte roliga barn sånger utan allt möjligt jag gilla bara dom lyssnar o somnar *ler … jag kan tom sjung räkna klart effektivt !!!

Elisabeth-J
2008-01-14 01:14
0

Första barnet fick jag gunga i vagnen eller bära omkring med tills han somnade.
Andra sonen sov bara i sin egen säng, var aldrig några problem att lägga honom.
Tredje sonen sov hos mig och jag fick ligga bredvid honom tills han somnade.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CarolaCarro
2008-01-14 18:31
0

Kevin somnar i sin säng oftast själv.. Men visst kan han ligga och mys sova hos mig oxå.. =)