hur länge sover ditt barn?
jag måtte vara lyckligt lottad.
loke somnade kl 23,30 igår och vaknade kl 10,30 imorse.
hur länge sover dina barn?

Till 6-7 på morgonen oavsett när de lägger sig på kvällen. Inte mycket sovmorgon där inte. :-(

haha ja men de är väl äldre med?

William är 5 månader. Har sedan han var 2 månader sovit 9-12 timmar per natt! =) En enda gång under de senaste 3 månaderna har han vaknat mitt i natten. Alla i vår omgivning säger att jag och sambon är sååå bortskämda =)
Normalt somnar han mellan 21 och 22 på kvällarna. Ibland något tidigare och ibland något senare beroende på om han sovit något på dagen.
#3: Samma här, men han brukar vakna en gång per natt. Kan variera i tider. Men han somnar dock om. Himla skönt :-) Victor är 7,5 månad.

#2 Jo. Så du vet vad du har att vänta dig! :-D

här e det kämpigt. My sover dagarna och sen pigg och kanske somnar lätt vid 23.00 och vaknar sen vid 01-02 för att sen hålla igång till 05…. oxå ett problem jag ska höra med BVC imorgon hur man kan göra….jag får aldrig sova känns det som, börjar bli en zombie på allvar nu! Lyckas inte hålla henne vaken på dagen. Denna rytm hade hon i min mage me…

Min dotter Ella är 4,5 månad och hon somnar varje kväll vid halv åtta ungefär och sover till sju, halv åtta på morgonen. Vaknar aldrig på nätterna heller.

#6 det sägs ju att barnet fortsätter ha samma rytm utanför magen som i. det finns inget direkt man kan göra åt det ju. hon måste sova som hon gör, det är jobbigt för dig. men försök sova när hon sover på dagen.
jag vet när loke var 1 mån gammal, jag var så förvirrad så förvirrad och gick som en sömngångare.

Leo sover inte så bra, sover typ 2-3 timmar sen vaknar han, sommnar direkt igen men det är lite jobbigt, han är nu 1 år. Men om han o jag sover ensamma i en säng kan han sova hela natten.

Sonen sov till runt 8-9.30 på morgonen. Lillan vaknar mellan 5-6 varje morgon och har gjort det sen hon var nyfödd. Har provat att lägga henne tidigare, senare och att hon inte fått sova på dagen men inget hjälper..*s*… Ja ja hon är ju snart tonåring så…bara 10 år till…
Våra ungar har varit sjusovare sedan bebisstadiet. De sover gärna till både 9 och 10 om man inte väcker dem. Vaknar de tidigare så ligger de utan knot kvar i sängen så länge de får. Sen blir det svårare att få dem att somna på kvällarna i och för sig, men på helgerna är vi ganska frikostiga med läggtider.
Däremot i veckorna, när det är skola och dagis, då är det tungt… De somnar i bra tid på kvällarna, men mornarna är ett elände! Det tar minst en kvart innan man överhuvudtaget får dem att öppna ögonen, sen ytterligare några minuter innan man lyckas få dem ur sängen. Det är en process man måste kalkylera med rent tidsmässigt hos oss, annars kommer man ohjälpligt för sent.