Diamantmålning för barn
Diamantmålning är en konstig benämning, för det handlar inte alls om målning utan i stället om små stenar som likt mosaik fogas samman till mönster. Det vanligaste är att man gör tavlor med plaststenar på en förklistrad canvasduk som underlag med ett uppritat mönster. Det fungerar ungefär som ”Måla-efter-nummer” om ni känner till det. Förutom tavlor kan man göra klistermärken, nyckelringar, bokmärken m.m.
De flesta diamantmålningsset som säljs är för vuxna, men det finns också för barn med enklare mönster och få färger. När mina barn var små fanns inte dessa, men min ena dotter som kunde sitta i timtal med en pärlplatta tror jag skulle gillat diamantmålning.
Om hur detta går till och var man kan köpa diamantmålningsset har jag skrivit om i min blogg.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/07/09/diamantmalning-diamond-painting/
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-07-25 07:09 av Eda
Superkul! Första gången jag såg diamantmålningar väcktes verkligen barnet inom mig. Velat köpa något i flera år nu men inte blivit av. Kul att se att det finns i "enklare" versioner också!

Det ser roligt ut.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker också att det ser roligt ut, mitt barnbarn och jag skall testa tekniken i höst!
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Riktigt bra att träna motoriken på ett kul sätt - blir verkligen inspirerad.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.