Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 985 ggr
Mjukna
2007-12-22 22:57
0

Det gör så ont!

När skilsmässan  är ett faktum och barnen blir "varannan veckas barn"… tiden går och barnen väljer att bo hos sin pappa… jag ställer mig inte i vägen… låter barnens "behov eller önskan"gå före mitt eget "behov "… ser under tidens gång att det är så mycket som går så fel… går in i "deras" familj för att reda upp och styra saker på rätt köl igen. Å dom fortsätter att välja pappa… Mitt hjärta bara skriker…. Det blöder… Varför?????Gråter

En trött, ledsen och maktlös mamma!

Zebben
2007-12-23 00:16
0

Så jobbigt! Vet inte vad jag kan skriva mer än att jag verkligen hoppas att det löser sig!

Kram kram….

Mjukna
2007-12-23 08:48
0

Hej! Tack för dina ord. Alla problem har en lösning det är jag övertygad om… men du vet ibland blir saker så…. nära att man glömmer att det kommer en lösning med tiden. Kram M

MaMaMade
2007-12-23 09:36
0

Oj! Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig Mjukna! Kanske barnen är relativt unga så att de med tiden får upp ögonen för dig också? Vet ju inte var "problemet" ligger men visst är det så att det är pappan som i många fall står för "det roliga" o mamma bara "tjatar"; dvs uppfostrar… Lycka till!

bosse
2007-12-23 11:00
0

Jag har varit djupt nere i brunnen ett antal gånger och man kan inte se ljuset i slutet på tunneln. Idag är jag tacksam för så mycket som jag lärde mej under dessa stunder i "djupet". Jag kom ut starkare varje gång och kanske framför allt ödmjukare. DET FINNS EN MENING I ALLT, är min övertygelse. Och det är bara DU som kan bära bördan - ingen annan.

Niklas
2007-12-23 13:36
0

Jag vet inte hur gamla barnen är eller hur era förhållanden ser ut i övrigt, men jag är inte säker på att barnen alltid kan bestämma vad som är bäst för dem. Ska de välja en förälder är det lätt att välja den som ställer minst krav. Det tror jag inte är bra. Dessutom behöver nästan alla barn båda sina föräldrar.

Att gå in i en annan familj och ställa saker till rätta tror jag inte fungerar. Viljan till förändring måste komma inifrån.

Varför tycker du att du är maktlös? Har inte du något att säga till om?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mjukna
2007-12-24 01:05
0

Tack snälla ni för era ord. Jag kommer strax tillbaka….skinkan i ugnen.. klappar ska slås in… ja… Varma hälsn. M