8 mån vägrar krypa.
Någon mer här som har erfarenhet av det här 😅 snart 9 månader men har 0 intresse av att ta sig fram på golvet. Såklart ska man inte jämföra med andra men vår första dotter kröp vid 6 månader. Hon kanske bara är bekväm av sig, vet ju att en del barn hoppar över det 😅
Kanske bara nöjd med att vara där hon är, ta in det som är där hon är just nu. Det kommer nog :)
"I'm too old for this shit."
#0:
Hejsan !
Va kul att läsa ditt inlägg om dina barn , , jag har 3 barn ( som idag är 37, 35 o 28 år )
Mitt första barn , en tjej ville inte heller krypa , hon satt på "rumpan" som min man och jag sa , , sen helt plötsligt när hon va 11 månader reste hon sig vid bordet . .
Så alla barn är olika . Ha tålamod och låt det ta den tid det tar . .
HH 🙂
#1: ja dock märker jag att hon blir frustrerad när hon vill ta något som är för långt bort osv. Men som sagt, mer för att se om fler har likadant 😊
#2: va kul att läsa :) ja precis alla barn är ju olika. Precis som du skriver ”hon sitter på rumpan”😂
#4:
Ha ha . . 😄😃
Barn är för roliga. 😊🥰
HH 🙂
Mitt ena barn lärde sig gå innan hon lärde sig krypa. Hon tyckte också att hon bara kunde gå om hon höll i något, men det kunde räcka med en tidning. :)
Mvh // Johan
#6: spännande att höra om fler som har/har haft det likadant. 🙂
#0: Jag har 9 barn i åldrarna 14-33 år. Alla har varit olika. 4 av barnen kröp aldrig, utan de har börjat gå direkt 😉 En av pojkarna hasade sig fram på rygg…baklänges 😒 och 1 av flickorna "hoppade på rumpan".
Ja, alla sätt är bra. 😊 Vår yngste kröp inte heller. Däremot var han så frustrerad över att inte kunna röra sig fritt.
En gåstol löste allt - det blev en helt annan unge. Han hade den både ute och inne, lärde sig snabbt att ta sig över trösklar, upp ur kaninhål etc…
Det var en rätt gammal gåstol med fyra ben, inte de där i plast med bottenplatta, så den var väldigt lätt att manövrera.
Däremot såg jag på ett TV-program att det är bra för utvecklingen av rumsuppfattning att krypa. Men vi gjorde kryplekar när han väl lärt sig gå.
Häftigt att läsa hur alla barn är så olika. Hon sitter fortfarande på rumpan och är nöjd! Gåstol har vi men hon förstår tyvärr inte hur hon ska gå framåt, men bakåt däremot. Vi tränar och tränar men hon la på sig mycket hull när hon var runt 5 månader och är väldigt rund och go så det sätter nog lite stopp för henne att kunna röra sig som hon vill. Märker det när hon försöker ta sig från sittande till mage, att ”valkarna” på benen och magen är lite ivägen🤣 men ligger det något på golvet två meter från henne så lyckas hon ändå ta sig dit på något sätt för hon får alltid tag på det hon vill ha. Haha. Men det tar sin tid. Jag tror inte att hon kommer krypa utan börja gå sen runt året. Så får nöjt bära runt på den här 10 kilos bebisen. Men det är ju bara bra träning för armarna, visst?!💪🏻
Min dotter började krypa vid 10 månader, men var aldrig riktigt bra på att krypa. Hon började gå strax efter det och det var hon mycket bättre på..
Har hon börjat krypa ännu TS?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nyfiken på hur det har gått.
Stolt ägare till tre La permer