Barn iFokus

Barn

Etiketter20-tips-råd04-barn-3-5-år
Läst 2945 ggr
@NN@
0

Ytterkläder barn

Tycker detta med bra kläder är lite svårt nu när vädret är som det är. Overallen är för tidigt för men känns som regnbyxa är för tunt? Det är ju ändå ganska kallt nu. Vad kan man ha för lämpliga byxor ute nu? Kikade på skalbyxa men är inte det också tunt?
Behöver lite tips 🙂

johan
2

För hur gammalt barn?

Mvh // Johan

@NN@
0

3år

johan
1

Då hade jag nog hellre satsat på lite tjockare byxor eller overall, men tunnare byxor under.

Blir ju snabbt kallt om man sitter still på kall mark/sandlåda/lekplats etc.

Om man är mindre stillsittande och mer springer runt ute, hade förmodligen tjockare innebyxor, men skalbyxor med typ mesh-tyg invändigt varit skönare.

Men det beror kanske lite på var du bor också. I Skåne är det ofta 5-10 plus och i norr är det redan minusgrader.

Mvh // Johan

Garm
0

Bor utanför Göteborg och min son är lite över 3 och idag hade han ett par fleecebyxor över sina vanliga byxor och ett par överdragsbyxor på det, en tunn fleecejacka och en lite varmare fodrad och vattenavstötande jacka, samt tunn mössa. Kanske kan det hända att han blir lite varm på överkroppen, men de är ute mycket på hans förskola, så hellre en aning varm än lite för kall.
Tjock och varm overall känns lite tidigt än.

johan
0

Ja det hade jag nog också tyckt. Bra med lager så man kan ta av om det blir varmt.

Mvh // Johan

@NN@
0

Tack för svar 👍
Det är runt 3-4 grader här.
Jag har fleecejacka till han som han har som mellanlager, inte ens tänkt på att det finns fleecebyxor också 🙈 så kanske skulle vara bra att ha då de håller värmen lite.

Fridaaaa
0

Jag har skalkläder på sonen med fleece under, bor i Blekinge :)
Sonen är 3,5 år

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Garm
0

#6: Lindberg har jättebra kläder för kallare väder, men de är lite dyrare.
(lindbergsweden.se)

[Devya]
0

Ni har det bra där i Sverige. Här i Belgien där jag bor nu så går det inte alls att få tag på varmare kläder. Det finns något som heter 'thermo jeans' och d e typ det enda alternativet som finns här i princip. Vi har nu mellan 3-6 plusgrader och våra barn har nog samma kläder som tidigare i höst, bara det att de har en varmare tröjor på sig samt mössa och halsduk. Byxorna och skor hålls desamma än så länge.

Måste eventuellt ha min mamma att sända hit varmare kläder. Men de e nog lite knasiga här. Fast det är bara 6 plusgrader här ser man en massa 10-åringar springa omkring i kjol och shorts (de som är med i scouterna). Förstår mig inte riktigt på människorna här.

[pamm]
0

Lager på lager är ju helt fantastiskt!
Min unge varierar mellan:
Lager 1 - aUllumderställ, lager 2 -Fleecekläder eller trjockare stickade ullkläder och lager 3 - skalkläder
Eller Didriksons fleecefodrade regnställ Boardman
Eller en tunnare vinteroverall från Stormnergs.
Jag föredrar att ha ullunderställ på som lager 1 under i princip alla ytterkläder den här årstiden. :)

[pamm]
0

#10: Kan av någon anledning inte redigera kommentaren.. Ser nu att det är en himla massa stavfel, ber om ursäkt för detta..
*ullunderställ
*tjockare
*Stormbergs

Julnik
0

Bästa uppfinningen är fodrade regnkläder/stövlar. Det kan barnen ha fast det är lite kallare också. Rekommenderar viking stövlar. Håller typ -30grader men är stövlar liksom som håller tätt för vatten.

Fridaaaa
0

Fleece under skalkläder :)
Jag använder sällan galon, tycker skalkläder är mycket bättre.

Viking ultra 2.0 allvädersstövlar har vi just nu här i Blekinge, de är toppen, klarar ner till -20 grader, om man har ullstrumpor i

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.