Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 1126 ggr
MaMaMade
0

Nr 2 down and out!

Minstan bars nyss över till pappas säng o jag kan se fram emot en orolig natt. Hon hade lite feber vid sänggåendet o fick en tablett men vaknade för en kvart sedan o var ledsen. Hon är jättevarm o lite rödbrusig, ska fixa mig inför natten o ta in en pipmugg m vatten åt henne. Ska försöka pytsa i henne om hon vaknar.

Imorgon är det jag som ringer VC o frågar om vi ska ta en halsodling direkt…hon pekade på kinden 2 ggr idag o sa aj…kan ju ha menat halsen…hon är inte så noga m var hon har ont, bara *att* hon har ont ngnstans.

Sonen är slak o säger att han har mått lite illa av o till hela v.

Guben har en skum känsla i halsen o magras (kollegans fam låg i magsjuka helgen som var, då de jobbade ihop)…

*Hurrey* o God Jul!

fettmedkevlar
0

Kan det vara något med tänder också? Eller halsfluss?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Faxlin
0

Kan vara det som går med dåligmage och feber. Här har det varit skillnader på hur hårda symptomerna varit och alla har inte åkt på det (men nästan).
Det har varit feber hos alla, sedan har vissa kännt sig mysko i magen men inget mer. Andra har spytt kopiöst och ingen har blivit frisk tidigare än 3 dagar. Värst drabbad hos oss blev minstingen som vart liggandes med hög feber i en vecka.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MaMaMade
0

#1 Hon är 3 år om några v så tänder har hon redan fullt av. Jag hoppas att jag inte smittat henne m min halsfluss.

Hon verkar mkt piggare denna morgon. Inte särskilt varm, äter (älskade min skaldjursröra m massor av lök som jag gjort för att mysa till Luciamorgon med!) o är nästan full fart på. Får hålla ett öga på henne idag.

#2 Visst har det varit en mysko höst?! Många som varit småförkylda o mått illa men inget ordentligt. Stackars din lilla, det tar ju på så hemskt när de är små!