fortsättning ställa upp för barnen
idag satt vi och tittade på lyxfällan. där var det ett par som var 20/22 som hade skulder som var uppe i 625.000!!!
killens pappa ställde upp som borgenär för att de skulle kunna ta ett nytt lån och kunna betala tillbaks skulderna.
han gick med på det.
hade ni gjort detta för era barn?

Nej, det hade jag aldrig haft råd med. Och vem vill gå från hus och hem pga en skuld som man själv inte äger (om de inte kan betala dvs). Tyvärr där sviker jag.

nej jag tyckte det var helt sjukt. jag tror inte mina föräldrar hade gjort det för mig heller. det finns ju faktiskt en gräns på hur mkt man ställer upp för sina barn.
fast, det beror kanske iofs på hur väl ställt man har det själv oxå.
måsste nästan ringa och fråga. =)

Nej det hade jag inte gjort, jag skulle aldrig gå i borgen för någon. Jag hade hjälpt dom men inte riskerat att dra ner min egen ekonomi också.
Det hjälper inte mina barn att jag också hamnar på gatan.

Nej inte ens om jag varit miljonär tror jag. Men de skulle få flytta hem till mig :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jösses, vad hade de skulder på då?. Småprylar?
Nej, jag skulle inte hjälpa mina barn med det. Förstår de inte själva vart det barkar av så får de nog stå sitt kast… Att bli serverad pengar på "silverfat" tycker jag inte riktigt är rätt. Då får man kämpa. Hårda stunder i livet gör att man kanske lär sig en läxa. Det finns gränser. Vet de att föräldrarna betalar så kan de ju bara "köra på".

Jag såg oxå det på tv. Jag hade haksläpp ända ner i golvet…. hur i hela he…te kan man dra på sig så mycket skulder??? Dom hade ju inte ens öppnat alla räkningar. Och sen stå och grina för att man inte ville bo så trångt som de blev tvingade till för att ha råd. Jag menar hur bodde man själv i den åldern? Men dom blev nog väckta ur sin dröm och jag hoppas att de fixar det nu.
Jag skulle som #5 bjuda in de att bo hos mig tills det löst sig, naturligtvis med en rimlig hyra!
Elakt? Kanske, men nödvändigt.
jag skulle INTE heller ställa upp på en sådan sak, Har dom tagit på sig skulder så får dom klara upp det själva. Jag ska inte behöva bli av med min ekonomi för min dotters skull om hon var i den "sitsen" Aldrig!

#7 ja jag bodde ivf hemma när jag var 20. jag tyckte de var lite bortskämda. jag höll verkligen på att tuppa av när tjejen gnällde för att hon fick två fönster istället för 8-9 som hon hade innan. "var ska jag göra av mina blommor". ja det är väl det minsta problemet?