2a med 2 stora barn
hej det är så att jag har 2 barn som bor med mig den ena är 17år den andra 11år och vi bor i en 2a jag bestämde mig för att ge sovrummet till 17åringen för jag kände att det var det rätta o göra.(sovrummet är så litet så det går inta att dela ) men jag letar lägenhet som en galning och eftersom att jag är en ensamstående pappa så har jag inte råd att köpa lägenhet. Och folk vet hur det är med bostads köer det är långa. Jag ser hur detta sliter på min 17åring och 11åring så klart men den större fattar ju mer hon mår verkligen inte bra av att bo här. så min fråga är vet någon något ställe man kan vända sig till för få hjälp med större bostad. jag vet att vi inte har det dåligt om man jämför med andra men i skillnad på hur vi har haft det innan jag skilde mig så blir det väldigt svårt för de.
Finns det ingen bostadsförmedling där du bor? Kommunalt bostadsbolag? De borde kunna hjälpa dig, just med tanke på barnen.
Annars skulle jag leta reda på privata hyresvärdar där du bor, lite detektivjobb såklart men det borde inte vara så svårt. Skriv till dem och berätta om din situation, din ekonomi, jobb etc, gärna med referenser. De är mest intresserade av att man är skötsam och kan betala hyran.
Bor du i göteborg vet jag några bra hemsidor!
#1: hej Jag har gjort det men alla säger att vårat fall inte är tillräckligt allvarligt eller svårt för att de ska kunna hjälpa oss
#2: ja det gör jag
#4: Har skickat ett privat meddelande
Finns det ingen möjlighet att byta lägenhet med någon i området med samma hyresvärd? Det brukar väl ofta vara någon som behöver mindre lägenhet och vice versa.
/Maria
#6: hej jag kollar även på byte men det är nästan inga som vill byta till detta området
#7 Men ge inte upp. Kolla ofta för sådant kan förändras från dag till dag.
Det kanske finns någon Facebookgrupp i området t.ex?
Min man och jag har bytt lägenheter flertalet gånger och även vår son. T.om trippelbyte.
/Maria
#8: är med i många grupper och har annons på Facebook men får för det mesta oseriösa personer. men tack för tipset ändå
#9 Du kanske t.om kan sätta upp lappar i uppgångar, butiker, lekparker osv.
/Maria
#10: vi har provat det men fick inga svar och
#11 Vad tråkigt men du kanske kan vänta ett tag och göra om det?
/Maria

Hoppas att det löser sig. Vi var också trångbodda när alla fem barnen bodde hemma.
Stolt ägare till tre La permer
Vi bodde trångt i 7 år när sonen var ung. Han fick sovrummet och min man och jag sov i bäddsoffa i vardagsrummet.
Då hade vi hund, katt, hamster, fiskar och vandrande pinnar😊
Idag kan vi skratta åt det men då så var det inte alltid lika kul.
/Maria