Didrikssons Extended size
Funderar på att debutera inom Didrikssons overaller i år till äldsta grabben.
Fungerar verkligen extended size på overaller? Tänker att den finns väl ingen söm i själva kroppen utan bara armar och ben?
/Surpan

Vad jag kan läsa är det bara benen och armarna som förlängs. Beror säkert på barnet, men på mina skulle det aldrig funka med att bara förlänga ben och armar. Det har tydligt skurit i grenen när dom växt ur så fort dom sätter sig eller hukar i overallen och då hade det inte spelat någon roll om man kunde förlänga benen. Den blir ju ändå inte bekväm. Vi har hållit oss stenhårt till Reimas Stava ger. Dyra som sjutton, men inte bylsiga och otroligt smidiga samtidigt som barnen håller värmen. Vattentäta såpass att stora tjejen sitter i snömodd och är fortfarande torr. Lätta att leka i eftersom dom är så smidiga. Tåliga som sjutton. Lillebror ärver stora overall nu efter att hon haft den två säsonger på förskola, inte ens skapad. Den ser helt ny ut. Skylle inte förvåna mig om jag kan sälja den vidare om två år och den är i lika gott skick. Inte ens lite sliten.
Nu var det kanske inte rekommendation om ett annat märke du ville ha 😊 verkar finnas dåligt med recensioner över lag på den typen av didrikson overall så jag hoppas någon med erfarenhet kanske kan hoppa in och skriva. Min erfarenhet av hur barn växer, alltså genom dottern, gör mig dock skeptisk.
#1: Då har du samma misstanke som jag, säkert en bra idé i tex byxor men jag kan inte se att det fungerar i en overall..
/Surpan