Åka till förlossningen
Hur tog ni er till förlossningen?
Stolt ägare till tre La permer

Åkte bil båda gångerna 🙂

Första gången åkte jag buss själv. Min man var inte hemma och jag var bara i vecka 28. Trodde att jag bara skulle in på koll men blev kvar. Barnen kom dag ett i vecka 36. Andra och tredje gången åkte jag bil med min man. Fjärde gången jobbade min man så jag tog en taxi och min man mötte upp vi sjukhuset. När vi fick vårt fjärde barn strulade det med barnvakt. Någon hade grävt av telefonkabeln så vi fick inte fått på min mamma så vi akut lämna ungarna hos en av mina arbetskamrater.
Första tre gångerna taxi, var alldeles för nervös för bilen och ville inte att maken skulle behöva leta p-plats, flytta bil etc.
Sista gången var det mer än brådis så det fick bli egna bilen. Väckte äldsta och berättade att farmor var på väg. Mötte henne i taxi på halva vägen. Himla tur vi tog bilen, för 45 efter första värken hemma var han ute! 😃
Jag hade en arbetskollega en gång som berättade att hon cyklat till sin första förlossning någon gång på 70-talet. Tuff tjej!

Den gången jag åkte taxi fick jag faktiskt åka gratis. Hade inte pengar i plånboken och bad chauffören att stanna vid en bankomat men han var väl nervös att jag skulle föda i taxin så jag slapp betala.Vi har tre mil in till stan så det var ju en slant.
👍😁
Bil. Blev igångsatt. Men hade varit enda alternativ för mig (ambulans såklart om det hade krävts)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åkte ambulans in till förlossningen, efter fullbordat faktum. Födde hemma i all hast.
Första gången åkte vi bil in i lugn och ro - hade igångsättningstid.
Andra gången var jag redan inne på förlossningen på undersökning när det lite hastigt beslutades om igångsättning. Hade åkt bil dit själv.
/Surpan
Bil.
När barnbarnet skulle födas var det blivande farfar som körde och jag var med också😉
/Maria
#9 Vilken ära. 🙂
/Surpan
#10 Ja verkligen🙂
/Maria
Bil, min man fick köra mitt i natten, ungefär klockan 3 på natten. :) Blir säkerligen samma sak den här gången. Finns nog inga andra alternativ för oss än att använda bilen. 🤔

Min man körde vid båda. Vi hade en mil första gången och fyra mil andra ungefär. Var aldrig snack om annat. Nu vet jag att min man är den lugnaste människan på jorden och han jobbade både på sjukhuset som dottern föddes på och det som sonen föddes på. Han hade alltså stenkoll på allt, så bara att andas och åka med 😂 han har till på köpet förlöst ett par barn tidigare i jobbet så skulle det gå för snabbt finns ingen jag hellre åkt med.

Bil med alla tre, min man har kört. 7,5mil enkelt väg till sjukhuset och har förutom ett akutsnitt haft snabba förlossningar.
Blev igångsatt så lugnt planerad körning av sambon 😂
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Min mamma har skjutsat in mig (och min man) båda gångerna.
Skjuts av mamma första gången och Taxi andra gången. Sambon har inte körkort annars hade han kört in. Vi jobbar på sjukhuset båda två så vi har gratis parkering där.
Mvh Linn
Åkte bil. Med en blivande pappa som skulle inom McDonalds på vägen.
Sambon körde. Planerad kejsarfödsel.