Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 845 ggr
nafurie1
0

Universums vackraste namn

Halloj! Jag vill bara fiska inspiration till barnnamn, kan du/ ni skriva ditt absoluta favoritnamn? Personligen lutar jag åt äldre historiska namn (Thor/ Freja etc.) eller tidlösa namn som "klingar fint" (Erik/ Zelda), men jag är öppen för alla idéer! Kom igen, shoot!

SilverEmma
0

Jag älskar könsneutrala namn, ångrar fortfarande att jag gav med mig när äldsta barnet föddes. 

Charlie, Elliot, Alex, Robin, Eli, Tintin, Kim, Lo, Mio,  Sam,….

nafurie1
0

Åh Elliot är fint, vi har funderat på just de namnet (eller Elina) ♡ Meeen… våra katter heter de haha, så de går inte ^^

HMC
0

Mina grabbar heter Alexander Elias och Joseph Elliot 😊 Fina namn annars är Vincent, William, Levis, Loui, Lou, Loi, Elwin, Elis, Lucas, Philipe, Benjamin, Elton, Celina, Josephine, Ellis, Nellie, Evelinn, Esther, Sarah. Skulle kunna hålla på i evigheter haha

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

nafurie1
0

Åh, Lou klingade fint ♡

HMC
0

#4 Lou är en av mina favoriter!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

[pamo]
0

Självklart ärnamnet jag gett min dotter mitt favoritnamn - Alina. Det betyder begåvad och vacker, givetvis tycker jag båda är mitt i prick ;) Gillar du äldre historiska namn så älskar jag namnet Fenja. Det hette min lilla hund.

"Fenja är ett namn från den nordiska mytologin. Fenja och hennes syster Menja var två jättinnor som malde guld i kvarnen Grotte."

[pamo]
0

#6: Pojknamn älskar jag namnet Leonidas

FridanDennison
0

Själv tycker jag att Leana och Sofia är underbara flicknamn. Som pojknamn gillar jag Elton. Hoppas inspirationen klingade igång.

Frida
31 år