Tjäna pengar som 13åring
Hej! Vet ni något sätt att kunna tjäna något 1000 per månad? Sparar till en egen hund på 5-10 tusen just nu! Helst inte något såsom att klippa gräs elr gå ut med grannarnas hundar…
Att gå ut med grannars hundar hade annars varit ett bra sätt att visa dina föräldrar att du är villig att ta ansvar för en hund. Att ha hund är inte alltid roligt när det ösregnar eller är snöstorm och det är dags för promenad.
Sen är inköpspriset bara början av alla kostnader för att ha hund. Hoppas dina föräldrar (som är de som är ansvariga för hunden) är medvetna om vad en hund kan kosta. Veterinärvård m.m. kan dra iväg snabbt även med en bra försäkring.
// Harley
#1 ja vi har redan en familjehund, en Rottis på 4år. Vi hade en Amstaff innan honom dock:) Så vi har ansvar och så, jag vill helst inte gå ut med grannarnas hundar då jag hår ut med mina farföräldrars hundar OAVSETT väder! (Snöstorm och spöregn spelar ingen roll, ska de gå ut så ska de det) Dock så blir det mest jag som kmr att få ta det stora ansvaret då det blir min hund MEN om hunden måste ut vid 4-4.30 så kan mina föräldrar gå ut med den, senare så mst jag göra det:) tkr att det blir ett enklare ägande när man har en hund i knähöjd eller mindre, Rottisen vi har är nästan till midjan (jag är 161) och kan dra lite och väger 45kg så han kan ba dra så flyger jag efter hnm:/ jag hade tänkt mig en Pomeranian, Chihuahua, Spaniel, Collie/Border collie eller en Shetland sheepdog:)
5-8 tusen för själva inköpet sedan så ska jag försöka att ha ungefär 5 tusen för koppel, mat, godis, leksaker m.m (har redan två halsband), vill helst inte ha en SUUUUUPER dyr ras ändå så blandis funkar den med men ingen hund med skäliga föräldrar (har varit med om hundar med skäliga föräldrar gjorde så att valpen oxå blev de)
Du är 13 år o har inget ansvar. Vad säger dina föräldrar, prata med dom först för det är dom som kommer att stå för mat o veterinärbesök osv.
Annars kan du gå ut med grannarnas hundar, då får du iallafall träffa de underbara djuren. Du kommer att få mycket glädje av det.
Din tid kommer…..jag förstår dig fullkomligt.
Henry
#4 Läs hens kommentar i #2