Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 5413 ggr
Chirak-96
2007-12-03 12:38
0

Klippa naglar!

Hjälp, hur gör ni för att klippa naglarna på era snart 2 åriga barn. Jag har nog testat allt, muta vilket han inte riktigt fattar än, hålla fast men han blir ju mer tokig av det. Ett tag gick det bra om han stog på en pall och skurade handfatet med nagelborsten men nu funkar inte det heller längre. Vill inte ha nagelklipp i sängen annars kan man kanske försöka när han sover. Han brukar titta på när syskonen klipper sina naglar men vill inte klippa sina egna. Han vill heller inte klippa håret, undrar om det har något samband. Stark vilja har han iallafall!

Andy
2007-12-03 15:01
0

Klipper oftast när barnen sover! Lägg en handduk under så samlas naglarna där, funkar bra tycker jag.

Chirak-96
2007-12-03 15:27
0

Tack, men jag är nästan säker på att han skulle vakna, och hur ser man nått i mörkret? pannlampa? Jag ska prova vid tillfälle iaf!

JMax
2007-12-05 17:04
0

Norma älskar att klippa naglarna!! Fingrar som tår och målar man dom sen med nagelack är ju lyckan total!! Hon har ju sett när jag håller på med mina naglar och hon vill ju göra och ha likadant. Norma är två år.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

lisette
2007-12-06 01:35
0

det finns uppsamlare för nagelklippare.

men vaknar han verkligen om du tänder lampan? det är bara att prova. du får väl göra det när han sover riktigt hårt.

Andy
2007-12-06 10:01
0

#2 Tänder lampan, brukar lägga en filt för, så de inte får lyset direkt i ögonen.

Faxlin
2007-12-06 14:57
0

Jag hade stora problem med min dotter då det gällde hennes naglar. Hon hatade det och jag riskerade att skada hennes fingrar.
Vi hittade ett sätt som funkade här hemma. Vi har ju djur och dessa klipper vi klorna på. Så vi klipper helt enkelt klorna på dottern i samma veva. Japp hon säger att hon klipper sina klor, med lite förklaringar till dagis och så om varför min 4 åring har klor så funkar det bra :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Chirak-96
2007-12-06 20:24
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack allesammans för tipsen, provade häromdagen att lirka av vanten när han sov middag och då brukar han vara svårväckt. Men han vaknade direkt.

Det där med att klippa i sängen när han somnat för natten blir nog lite krångligt för mig, han sover fortfarande i spjälsängen och jag är så kort att jag då får "hänga" över kanten. Men tillsvidare får vi ta en kamp tills han går att muta eller bara förklara att man måste. Kan inte minnas att de andra två var så här eller har jag förträngt det?? Kan ju prova att erbjuda nagellack oxå, det vill ju dottern ha ibland. Men så fort han ser nagelklipparen säger han "plippa" och skakar på huvet!

Men det är väl för härligt med en egen vilja, då vet man att dom kommer att klara sig bra i livet!