Barn iFokus

Barn

Etikett: 03-barn-1-3-år
Läst 445 ggr
Xicilia
0

Han vill ha henne på nätterna

Hej. Har en dotter som är 1 år och 2 månader. Jag och pappan är separerade. Dottern bor hos mig och har umgänge med pappan 6 h var tredje dag. Tidigare hade vi 4 h varannan dag och lär gå tillbaka till det. 
Nu vill han att hon börjar sova hos honom. Hans förslag är att den kommande veckan ha henne sovande en natt månd-tisd och en natt fred-lörd. Veckan efter det vill han börja ha henne 2 nätter i stöten.
Jag har gått med på att prova en natt kommande vecka så får vi se hur det går men har sagt nej till 2 nätter i stöten för jag tycker att hon är för liten. Det har också varit enooorma konflikter mellan mig och pappan och vi har just brytit upp och hon har bevittnat alldeles för mycket, därför tycker jag inte att det är läge att experimentera något med henne. Han tycker att vi borde testa för att få veta hur det fungerar. Det tycker inte jag. 
Vad tycker ni?

[Henry Norrström]
0

Ja svårt läge, allt rör sig om flickan. Jag tycker att hon skall vara hos dig ett tag till. Pappan skall nog lugna sig lite o tänka på henne mer än på sig själv. I mina ögon så skall han ta det lugnt, hon kommer inte att försvinna från honom, han kommer alltid att finnas för henne. Och så tycker jag att ni måste bli mer vänner med tanke på den lilla. Hon mår bäst av att ni kommer överens med varandra. 

Vet inte hur gamla ni är men det är viktigt att ni kommer överens.

Så illa kan det inte vara mellan er. Försök att få pappan att förstå det, hon är ju så liten. Mamma är bäst för henne. Kan ni ta en promenad tillsammans alla tre ?

För hennes bästa måste ni komma överens. Hon ska få ett bra liv, så kom överens o hon kommer att må bra.

Henry