Allergi mot mjölkprotein
Min son på 5 månader har troligtvis allergi mot mjölkprotein. Han har sådana utslag över hela kroppen. Smort flera ggr med mildison (kortisonsalva) och då försvinner det för att direkt komma tillbaka. Har precis ätit mjölkfritt i 2 veckor och då försvann många av utslagen men inte alla. Har sen i torsdags börjat äta lite mjölk igen för att se och då har det blivit värre än någonsin. Han har sådan klåda och kliar sig så får stå och försöka hålla fast armar och ben när han ska sova för att han inte ska klia sig blodig… det är hemskt! Jag känner mig så ensam i detta för hjälpen från BVC är inte jättebra :( nu till min fråga, har ni något barn med allergi mot mjölkprotein och hur visade det sig? Hur lång tid tog det innan det försvann?
Båda mina barn fick ersättningen nutramigen. Helt mjölkfri. De skrek, kräktes o hade panik efter mat. Nu som större 13 och 8 år äter de allt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 tack för svar! Vad skönt att de kan äta allt nu. Vid vilken ålder ungefär kunde de börja äta mjölkprodukter igen? Fick du ge dem något tillskott för att få i sig kalcium mm?
#1 tack för svar! Vad skönt att de kan äta allt nu. Vid vilken ålder ungefär kunde de börja äta mjölkprodukter igen? Fick du ge dem något tillskott för att få i sig kalcium mm?
Den äldsta hade det värst. Han åt mjölkfritt första året på förskolan. Då hade vi redan börjat fasa om vanlig mjölk. Följa de med "mjölk allergi" växer det oftast bort. Inte alltid men om man har tur.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering