Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 623 ggr
Lojsali
2

Pusedotvillingar

Hej, vi har en son på snart 8 månader och fick veta att vi kommer få ett till barn i december. Dvs vi plussade på stickan. Detta var inte planerat. Men vi är såklart glada och förväntansfulla! Efter googlande fick jag reda på att vi kommer få så kallade pusedotvillingar då det endast kommer vara ca 14 månader mellan barnen. Är det någon som är i samma situation eller har pusedotvillingar sen tidigare? Vi behöver tips och råd in för vad som komma skall! Tacksam för alla tips!

Lona
0

Psst, det heter pseudotvillingar även om en del stavar det pusedotvillingar. Grattis i vilket fall! ❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lojsali
0

Jaha oj! Jag kopierade stavningen från en sida så hoppades på att det var rätt stavning 🙈 tack så mycket! ❤️

tlover
3

Jag och min storasyster är pseudotvillingar och en smart sak min mamma gjorde var att hon hade "mammadag" med var och en så att vi skulle få egen mammatid (hon var ensamstående mamma)

l'm back

Lojsali
0

Åh vad smart! Hur ofta brukade hon göra det?

tlover
0

#4 en gång per år, det var nog ekonomiska skäl till varför det inte var oftare

l'm back

Lojsali
0

Okej! Tack för tipset! Det kommer vi ta med oss! ❤️

LaSadie
0

Vi har det nu. Fick en dotter augusti -18 och en dotter december-19. Vet inte om jag har några bra tips än så länge nu när man är mitt uppe i det 😂 men innan lillasyster kom så pratade vi mycket om att det skulle komma en bebis snart och att de skulle bli två. Från det vi kom hem från BB fick hon vara med när jag ammar och byter blöja om hon vill. Pratar mycket om att lillasyster är mer ömtålig och att man ska vara försiktig då det är mycket pillande i ansiktet i början 😁 det som jag upplever är man inte kanske får lika mycket kvalitetstid med nummer 2 då man måste hålla koll på nummer 1 med 😕

Lojsali
0

Det kommer bli exakt samma för oss fast augusti-19 och december-20! Spännande! Kan förstå att det är fullt upp så man kanske inte tänker på somliga saker. Vad smart! Tack för tipset att låta det äldre barnet vara med hela tiden! Är det någonting du som mamma märkt att du hade velat att någon sa till dig innan bebis nr 2 kom? Eller till er som par?

MonicaLagerquist
3

Jag har tvillingar födda feb 83 ett barn fött dec 85 och ett barn fött i jan 87 och ett i feb 89.

Stolt ägare till tre La permer

SilverEmma
1

Jag har 13 månader mellan mina ungar. Inte planerat men har aldrig velat ha det annorlunda.  Bebis- och småbarnstiden var ingenting för mig så det var skönt att ha det överstökat. Vi har alltid kunnat anpassa allt efter minsta utan att äldsta blivit lidande.  Nu är de 10 och 11 och bråkar givetvis som alla andra syskon men har otroligt kul tillsammans och en jättefin relation där de verkligen ser efter varandra.