Barn iFokus

Barn

Etikett: 04-barn-3-5-år
Läst 612 ggr
tlover
0

Födelsedagskalas hur mycket godsaker?

Hur mycket godsaker serveras på födelsedagskalas nuförtiden? Som jag minns det var det ett överflöd då jag var liten men det kan ju ha förändrats. Det dottern efterfrågat är Elsatårta (tanken var att göra north mountain), mochi, muffins och godis (Olaf piñata). Jag funderar på chokladbollar (det fanns alltid på födelsedagskalas då jag var liten), pu-erh havrekakor, jordnötskakor (förutsatt att ingen är allergisk), nån bål (alkoholfri) och frukt. Något som fattas? Temat är frost

l'm back

mollyt
0

Hur gamla är barnen?

tlover
0

5-7

l'm back

oh-la
0

Jag tror det skiljer väldigt mycket… mina kalas när jag var i den åldern var absolut inget överflöd. Vi hade tårta, nån kaka, korv med bröd och sedan fiskdamm. Saft till. Det har aldrig berott på att mina föräldrar inte haft råd, det har aldrig saknats oss något, utan för att båda mina föräldrar kommer från familjer där man värdesätter måtta. Dottern kalas har mest varit för familj och vänner, men där har det varit ungefär samma som ovan. Inget överflöd. Vet dock andra i familjen som gått mer på sin partners sätt att ha kalas, och där har vissa just ett överflöd av allt, både mat och godsaker. Som sagt, tror det är olika utifrån egna förutsättningar, tankar och erfarenheter. vi har absolut möjligheten att ha kalas och totalt överflöd, men både jag och min man, liksom mina föräldrar, har svårt med just överflöd. Med det sagt, finns nog inget rätt och fel. Vill du gå all in och verkligen ge dottern allt på hennes kalas, kör på!! Hon kommer nog tycka det är fantastiskt 😊

Ceciliaolucifer
1

Jag tycker att det är fantastiskt roligt att ha kalas för mina barn! Jag köper små popcornbehållare, gör fiskdamm, har allt från småkakor till tårta. Sätter små tandpetare med temabilder, girlanger i lampor etc. Senast hade vi Blaze-tema! :)