Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 3809 ggr
Tassen94
0

Rotavirusvaccin

Min 6 veckors bebis fick vaccin mot rotaviruset i måndags. Bvc sköterskan sa att han kunde bli lite lös eller hård i magen och få lite mer besvär av magen som biverkningar. Första 12 timmarna var han väldigt trött och sov 3-4 timmar i sträck, åt och somna igen. Men igår och idag har han varit jätteledsen och det verkar som han besväras av magen, sover inte mer än 10-15 minuter i sträck och kan skrika/gnälla i flera timmar. Någon annan som vaccinerat era små mot rota, fick dem några biverkningar?

Garm
0

Min son fick rotavirusvaccin, men besvärades inte alls av det. Inga biverkningar överhuvudtaget. Jag antar att vi hade tur. Har hört av fler vars bebisar fick lite jobbiga magbesvär av det.

Rwawr
0

Som för ovan fick inte min son heller några biverkningar efter rotavaccinet.

LaSadie
0

Vi märkte ingen förändring i vår dotter när hon fick vaccinet.

Sarah
0

Vår dotter fick inga biverkningar

Sparven88
0

Märkte inget direkt på min dotter heller. Kanske att hennes bajj var lite mer löst än vanligt.

Tassen94
0

Då har vi nog haft lite otur. Han har haft problem med magen från början men blev värre i samband med vaccinet. Hoppas det går över fort!

Missmagi
1

Vår son fick rota vaccin och blev jätte dålig i magen så din bebis är inte den ende. Han grät, hade ont bajsade grönt i flera dagar. Rota vaccin nr 2 som dom får nån månad senare reagerade han precis likadant. Skrek konstant i flera timmar. Snacka om att jag fick dåligt samvete som sa ja vi tar rota vaccinet. Men de gick ju tack och lov över men tyckte verkligen synd om den lille :( han hade oxå problem med magen innan, mycket gaser, magknip etc. Kanske är magproblemet som gjorde att de blev lite extra känsligt med rotavaccin??

mollyt
0

Båda mina barn har fått vaccin för rota - ingen av dem fick någon biverkning.

Tassen94
1

#7 Ja fy, det gör verkligen ont i en. Han låter så himla ynklig! Inte det här hysterisks skriket helatiden, utan låter verkligen bara genuint ledsen och ynklig emellanåt 😭

Missmagi
0

#9 vår räddning blev minifom droppar och sampers magdroppar. Testa de om du inte redan har dom :)

Ceciliaolucifer
1

#7 Min äldsta son som var ett riktigt magbarn hade inga problem med rotaviruset alls.

[Thiah]
0

Äldsta har inte reagerat på några vaccin medan liten blev lite extra dålig i magen.