Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 635 ggr
tlover
2

Testar något nytt för skärmtid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag gjort min "skärmometer" som jag funderat på ett tag. Det är tänkt som en taktik för att få balans mellan skärmtid och annan tid på ett visuellt sätt. Vi får se hur det går för oss. Det är inte bara dottern som har en skärmometer utan även jag har en så att det ska bli rättvist (och jag kan själv vara duktig på att fastna vid en skärm). Jag ska försöka att komma ihåg att skriva hur det går här

l'm back

mollyt
1

Hur går det till? ”Köper” ni er skärmtid med andra aktiviteter?

tlover
2

#1 Ja så kan man kalla det. Hur mycket tid man "köper" beror på vad det är tex så är lek utomhus mer "värt" i skärmtid än innelek eftersom innelek ofta är mindre aktiv än utelek. Städning är däremot värt mest för det är svårast att få till.

För mig köper jag olika mycket beroende på hur många skedar (ork) som går åt till aktiviteten.

Vi kommer nog vara tvungen att ändra lite efter ett tag men så börjar vi iallafall.

När man är sjuk är det fri skärmtid däremot så dottern har inte hunnit testa men jag har det och jag har fått mer gjort trots att det inte gått åt lika många skedar som vanligt

l'm back