"Bra" bebiskläder
Hej!
Jag ska köpa någonting till en liten rackare i storlek 74-80. Föräldrarna önskade sig bebiskläder. Har ni tips på några bra butiker inne i Sthlm (alltså, inte i typ Kista) som är ekologiska, giftfria osv? Måste vara en fysisk butik för det är med kort varsel.
Funderar också på någon barnbok. Gärna en som inte är alltför stereotypisk med mamma-pappa, två kön, bara vita människor. Några förslag?
Tack! 🙂
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Kläder är jag dålig på. Men Stina Wirsén gör bra barnböcker tycker jag. Hon har inga människor i dom och oftast heter dom stora och lilla tex.
Tusen tack, jag har faktiskt kikat på hennes böcker redan, de verkar väldigt bra 👍
Lista över butiker i Stockholm som säljer ekologiska barnprylar.
**Surface of Velvet
**Core of Steel
#2 jag älskar dom och sonen med. Han har gillat dem sen han var runt året och nu är han över 3. Så dom fungerar länge dessutom :)
#3 Tack tack tack!
Vi använder nästan bara ullkläder eller ullsilkeskläder till vår 1,5 åring. Suger upp svett och håller värmen även om barnet blir svettigt/varmt. Toppen såhär till vintern när det blir kallt ute.
Jag handlar mycket online men du har en fin butik inne i Skrapan som heter ECOsthlm (https://www.ecosthlm.se/) som säljer både leksaker och kläder. Sen kommer det norska märket Nöstebarn att öppna en pop-up-butik i skrapan under oktober (öppnar 2 oktober) och de har riktigt fina kläder i obehandlad ull.
Jag har inte alls tyckt om Stina Wirséns böcker, haha. Jag har provlånat några av hennes pekböcker på biblioteket men lämnat tillbaka dem snabbt. Jag har kanske haft otur i val av böcker? Tycker att bilderna är kluddiga och figurerna ser mest ut som elaka monster … 🤔
#6 Jag är vegan men tack för tipset hehe. Ska absolut kolla in butiken imorgon, de har säkert grejer i andra material! :) Angående böckerna är det nog bara så att smaken är som baken… Jag gillar lite kluddiga figurer som inte nödvändigtvis ser ut som vad en är van vid (i detta fall människor).
Ah, då går både ull och silke bort för dig #7? En del köper kläder i bambu eller andra naturmaterial men dessa har jag ingen erfarenhet av alls dessvärre.
Bambu är ljuvligt. Jag använder bara bambutrosor nuförtiden. Inte tänkt på att barnkläder skulle kunna vata i bambu. Doh
#8 Det stämmer!
Jag köpte en liten färgglad grej i ekologisk bomull som jag tror blev mycket uppskattad 🙂