Barn iFokus

Barn

Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1287 ggr
lisette
2007-11-12 00:43
0

vantar

vet inte riktigt hur man ska få barnets vantar att stanna kvar på händerna.

när loke sitter i vagnen har han alltid en leksak i händerna, men med vantar på så funkar det inte så bra.

har ni ngr tips?

magma
2007-11-12 04:36
0

När mina var små så hade de ofta sockor på händerna:) Gärna mjuka raggsockor, de gick att dra upp ända till armbågen.

lisette
2007-11-12 09:06
0

strl barn eller vuxen? ;)

Elisabeth-J
2007-11-12 09:11
0

Det finns knäppen att köpa som håller vantarna på plats, ser ut som små nypor med ett band mellan som man fäster i vanten - jackan :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lisette
2007-11-12 09:20
0

jo men de håller ju inte själva vanten på handen, bara förhindrar att man blir av med dem.

jag har själv såna till mina vantar.. ;)

[Anna-N]
2007-11-12 10:01
0

Sitter de innanför overallen så brukar de sitta kvar. Vantarna först, overallen sen.

Elisabeth-J
2007-11-12 11:38
0

Kanske såna vantar med ett snöre emellan och sen som #5 skriver, innanför jackan/overallen. Jag vet hur jobbigt det är med vantar när barnen är små :) Vet inte hur många gånger man har fått leta borttappade vantar och hur många händer man har fått hjälpa till att sätta på vantarna flera gånger under en stund i lekparken eller pulkabacken :) Tänk om något företag kunde hitta vantar som sitter på händerna ordentligt, eller vi kanske ska hitta någon bra ide´som vi sen kan ta patent på :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Anna-N]
2007-11-12 12:18
0

Det finns ju "tossor" som man sätter fast med tryckknappar i benen på overallen på babyoveraller. Sådan skulle man ju kunna ha som vantar till barnoveraller att de sitter med fast med trycknappar. Måste vara betydligt svårare att få av sig.

Vantar med snören har jag. De är okej när de ligger stilla i vagn men inte så skoj på äldre barn i lektagen, då snöret kan orsaka strypning om det kommer fel under overallen.

magma
2007-11-12 15:18
0

#2: haha, nej inte vuxenstorlek:) Kanske ett par storlekar större än barnets själv behöver? När det var kallt så satte jag först på ett par vanliga vantar utan tumme, typ bebisvantar, och utanpå dem sockorna. Ett plus om sockorna har långa, stickade skaft typ "mudd"- eeeh, jag kan ju inte sticka och vet inte vad det kallas men jag menar sådana där muddar som raggsockor brukar ha. Det sitter både kvar bra utan att sitta för hårt, och är svåra för barnet att få av sig när de går så långt upp:)

Har även använt sockor av typen "polarsockor" som är i syntet med fluff inuti, mjuka och gosiga.