Vinterskor
Nu fyller snart Robin 10 år och fötterna växer så det knakar :) När han var mindre så kunde man hitta bra och varma vinterkängor som höll sig torra när det var slask m.m. Men när barnen kommer upp i den här åldern har jag jättesvårt att hitta bra kängor. Nu har ju snön kommit hit och jag var nedåt i landet förra veckan, måste hitta ett par kängor! Kollade i sportbutikerna, men hittade inga bra där och sen på olika skobutiker. Till slut handlade jag ett par i Goretex på Din sko, men döm om min förvåning, igår var han ute och lekte, det var lite slask och kängorna var fuktiga inuti. Allväderstövlar är ett bra alternativ så jag ska köpa ett par sådana också. Men det är tråkigt att det inte finns så bra och höga vinterskor till barnen när dom växer som det fanns när han han var mindre.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

goretex ska ju hålla för väta! säker på att det var riktiga goretex o ingen kopia?
är det de rikta hade jag gått tillbaks med dem.
impregnera dem annars.

men man skall väl inte behöva impregnera goretex, jag hade hört att då förstörs effekten av dom.
Nej, #0, gå tillbaka och reklamera på dom, kräv att få pengarna tillbaka för att dom inte håller vad dom lovar.
Min väninna köper bara ett par vinterstövlar var till sina flickor, men då är det alltid äkta goretex av ecco-märket. Hon säger att det har aldrig hänt att dom har blivit blöta inuti, kanske fuktiga, men dom självtorkar över natten.
Kan det kanske ha att göra med att ni har mer snö och djupare, så att snön kommer in ovanifrån. då kanske det är bättre att köpa litet högre stövlar i goretex.

Har du kollat efter skor och vinterkängor i sportaffärerna (Intersport, Team Sportia mfl)? Tycker själv att de har bättre skor än de vanliga skoaffärerna till killar i den åldern. Förra vintern så hade sonen vinterkängor av märket "Viking goretex" och de var helt OK.

Jag kollade först på sportaffärerna men dom hade bara korta skaft i dom storlekarna. Det var korta kängor bara. Sen fanns det bra med höga skaft men då bara i små storlekar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#2 är det inte riktig goretex utan bara en billig kopia (som ibland inte ÄR billigare) så kan en impregnering krävas.
# är det en billig kopia får det inte heta goretex utan något annat ex sympatex el dyl. hörde om ett test på vinterstövlar och då fick eccos barn känga bäst resultat. (har ej själv sett testet)
Testet är från gefle dagblad. Viking hade också fått bra test resultat
Jag tycker mig ha märkt ibland att mina barns Goretex (Viking förra året och i år) har blivit lite fuktiga inuti ibland- men jag tror det har handlat om varma, fuktiga fötter snarare än fukt som kommer utifrån:)
Se till att skorna är helt torra och stoppa sedan ned dem i en diskbalja med vatten, med din hand inuti och se vad som händer efter en liten stund!