Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 2219 ggr
[postmortum91]
1

Krav på förskolan?

Dottern börjar förskolan i augusti och jag är orolig. Antar att alla föräldrar känner lite oro och ängslan över att lägga över ansvaret på främmande människor när det gäller ens barn. Är det dumt/opassande om jag skulle säga på inskolningen att bara ordinarie personal får byta blöja på henne? Jag jobbar själv på skola och vet hur brist det är och det kommer vikarier som kanske inte alls är passande alla gånger. Personalen har ju ingen koll på vikarien de flesta gånger. Blöjbyten kräver ju en del, så de inte lämnar henne själv på skötbordet så hon ramlar ner. Eller ännu värre, tänk om någon skulle förgripa sig på henne, mardröm! Är det ett rimligt krav från mig som förälder?

OberonsMatte
1

Ja, det är ett rimligt krav. De flesta förskolor har som regel att enbart ordinarie personal byter blöjor.

Sajtvärd Katter iFokus

Ria74
1

Jag jobbar som vikarie på en förskola. Än så länge har det varit så pass mycket personal att ordinarie kunnat byta blöja. Jag har däremot fått följa med barnen på 3-5 år på toaletten. Nu bor vi på en liten ort där alla känner alla så jag är inte okänd för varken personal, föräldrar eller barn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[postmortum91]
0

Skönt! Då kommer jag ställa det kravet. 😊

jackiejohn
6

Aldrig ens tänkt tanken faktiskt…men det är väl inte ett orimligt krav, men att tro att övergrepp/ trilla av skötbordet med ordinarie personal inte kan ske är naivt. Tror all personal på vår förskola byter blöja/hjälper på toaletten, aldrig frågat då jag förutsätter att alla som jobbar där kan utföra uppgifterna som ingår i jobbet oavsett om man ör ordinarie eller vikarie.

Sarah
9