Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 951 ggr
hhejlollo
2016-12-20 06:04
0

Förkylda

Hej! Har två små tjejer som blir 3 månader (2 månader korr) den 22 december och båda är förkylda och givetvis värst på natten så blir ingen sömn för min del då jag är livrädd. Hur som helst har jag kört med koksaltlösning som funkade i början, men nu hjälper det inte alls! Blev tipsad om Physiomer Baby Mist, men har även hört att man inte ska använda spray till små barn? Hjälp en vilsen mamma!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[VinterMaran]
2016-12-20 10:58
0

Låter jobbigt!du kan inte pröva en snorsug som brukar finnas på Apoteket?den tar kanske inte bort allt det täppta, eftersom slemhinnorna är svullna, men mycket av snoret, fungerade bra på min ena flicka när hon var förkyld. PS har du också tvillingar?^^

Destany
2016-12-20 12:54
1

Physiomer Baby Mist Är inte nässpray utan det e nässkölj o det kan man använda på så små. Jag använde det på min plus näsfrida efter det så kunde hon andas rätt bra igen

densomundrar
2016-12-21 09:49
0

Kanske inte något bra tips, men om du ammar så har jag läst att man kan droppa en droppe bröstmjölk i en näsborre i taget. Vad det ska vara bra för vet jag inte, men jag antar att det löser snor och smörjer? Eller har jag fått det helt om bakfoten? Hoppas dina små hjärtan blir bättre snart.

hhejlollo
2016-12-21 11:43
0

#1 köpte nässug igår och det funkade toppen! Tack för tipset!! Jag har två enäggsflickor, har du med tvillingar?:D #2 Tack för tipset! nässug funkade toppen! #3 Jag ammar inte längre men när jag gjorde så droppade jag bröstmjölk i näsan vid behov, det funkade super! Men det blev nässug och det blev sån skillnad!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

OlgaMaria
2016-12-21 15:34
1

Skivad gul lök på golvet nära sängen på natten. Det hjälper!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

densomundrar
2016-12-22 19:10
0

Skönt att det är bättre nu och tack för att du bekräftade det, då vet jag att bröstmjölk fungerar :-)

[VinterMaran]
2016-12-23 14:27
0

#4:ja jag har två tvåäggsflickor, de är sju månader gamla:)vad bra att det funkade med nässug!

mollyt
2016-12-29 09:16
0

Åh vad jobbigt! Jag har också haft en nässug (sådan manuell med slang i munnen) men jag har tyckt den varit svår att använda då dottern tycker den är väldigt obehaglig, så bara använt den enstaka gånger. Men annars koksalt. Det finns koksalt som man kan spruta in med kraftigare stråle (alltså inte pipietterna man droppar i koksalt i näsan) har hört mycket gott om dessa. Jag har sett dem på apoteket.

Annars så hjälper det jättemycket att sitta upp. Om du har bärsjal/bärsele så spänn upp bebisen och sitt upp i fåtöljen/soffan och sov sittandes tillsammans (min mamma gjorde det med mig typ alla småbarnsår då jag hade svår astma och inte kunde ligga ner och sova). Annars kan du låta henne sova i babyskyddet (sittandes alltså) för hon är lite liten att ha sittandes i barnvagnen ännu. Jag har själv försökt bulla upp med kuddar och ha min dotter sittandes i sängen men det var hopplöst, tog ju bara minuter innan hon hasat ner. Hehe.