Nappflaska med långsamt flöde?
Ngn som kan tipsa om en bra nappflaska med långsamt flöde till nyfödd? Har en glupsk liten pojke här :)) Ska helst vara antikolik också.
MAMs Anti-Colic nappflaskor tycker jag funkar bra, det är bara lite drygt att diska dem då de har 5 lösa delar per flaska, och det är rätt viktigt att se till att montera dem helt rätt för att slippa läckage. Flödet bestäms av vilken tutt man har, välj den med siffran 1 (alternativt 1 droppe på flaskan) till en nyfödd.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Vi hade tommee tippee som var kanon. Minns dock inte om det var en anti-colic.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Vi använda också MAMs anti colic flaskor och var mycket nöjda med dom. Dottern var mycket glupsk och fick i regel alltid hemskt magknip när vi ammade men i stort sett inget alls när hon fick mjölk på flaska.
Jag gillar också MAMs flaskor. Den minsta dinappen vi använde heter "1". Har inte sett någon mindre men det finns kanske.

Körde oxå mam med 1or :)
Säger också MAM anti colik. Har ju haft en son som enbart är flaskmatad och MAM har alltid funkat.
Toppen! Köpte en sån men var slarvig och läste inte så noga för den var till för enbart bröstmjölk och inte ersättning. Ska beställa på en gång! Tack! :)
Är det en sån ni menar? Det står nr 1 på nappen men läser man bruksanvisningen så är nr 1 enbart för bröstmjölk?

9# Det är den flaskan vi hade och napp nr 1 funkade utmärkt till både bröstmjölk och ersättning :)
Nr1 betyder bara från start. Pyttehål liksom.
Tack för svar! #10 Ah, jag kanske misstolkade siffrorna. Men toppen, då har jag en jag kan testa! :)
#11 de anser väl att ersättning kan bli lite tjockare. Men vi hade 1or ganska länge. Sen bytte vi till 2or. Joel har alltid varit lite sen i att byta storlek på knappen till flaskan. Han hade lättare att byta till migg sen.
Ngn som har ngt annat tips? Den var inte mkt bättre än de andra vi har. Väldigt glupsk med andra ord :)
Finns ju någon doktor(gaaah namnet är som borta) som har glasflaskor… Men sen är det lite annan teknik när man matar med flaska. Har ni tänkt på det? Vi fick hålla hans huvud lite högre upp, ta pauser ofta osv… För trycket i flaskan blir ändå inte samma sak som att suga ut mjölk ur tutten. Joel åt några klunkar, sen paus, sen klunkar, sen rap, sen klunkar, paus, klunk,paus, rap osv….
#14 Dr Brown?
#13 Vi hade/har också en glupsk unge. Jag kunde tyvärr inte få amningen att fungera. Tror det berodde på att han fick flaska i början.
#14 Han får maten sittandes och massa pauser med rap emellan. Är det bättre att dom halvligger? Ska kika på dr Brown :)
#16 Här går det bra med att ge flaska och amma :)
#15 åh så är namnet, tack #17 sittandes borde ju fungera. Joel halvlåg i början men hur gammal är din liten?
#18 Vad skönt :)
Calma flaskan har väl ett långsamt flöde har jag för mig. Den skall minska risken för tuttförvirring. Enligt vissa är det dock bara ett försäljningsknep. Tror inte att den är anti kolik. Men som sagt långsamt flöde iaf.
#19 Han blir tre veckor på torsdag min lillgroda :))
Vi har alltid använt Dr Brown och kommer fortsätta med det.
Dr Brown är den flaskan som jag är mest nöjd med hittills! MAM anticolic och långsamt flöde är sådär, det långsamma flödet vet jag inte om jag kan hålla med om. Den för bort lite bubblor. Lillgrodan verkar uppskatta dinappen. Dr Browns dinapp är väldigt elastisk och mjuk, väldigt lik en bröstvårta och den sölar inte runt munnen. Han äter långsammare med den, är lättare att rapa. Topplistan: 1. Dr Brown antikolik 2. MAM antikolik 3. Chicco antikolik 4. Esska antikolik