Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 673 ggr
tlover
2

Träning med barn?

Skrev denna inne på träning men fick inget svar så jag tänkte att jag kanske får svar här inne.

Jag har nu i ca 3 veckor tränat med dottern på 2 år och jag skulle vilja ha tips på hur vi kan utveckla det.

Det vi gör nu är att värma upp med yoga (trädet är dotterns favorit)
sedan fortsätter vi uppvärmningen med lite dans

Sedan kör vi styrketräning och avslutar med konditionsträning genom att hoppa till låten "Hoppa!" på repeat ca 4 gånger.

Detta gör vi varannan till var tredje dag.

Vi gillar båda det även om dottern är med lite av och på och ibland "stör" mig men det får man ta då man tränar med barn.

Några tips på hur vi kan utveckla detta? Gärna så att det blir lite mer jämn träning (det är tex mycket ben som det är nu)

l'm back

mollyt
0

Åh vad kul! Jag har än så länge ingen erfarenhet av träning med ett så stort barn, hehe. Vår dotter är inte ens 9 månader, men jag "tränar" i form av att lyfta henne på sträckta armar, leka flygplan och göra benböj med henne i famnen. Även lite situps  och rumplyft med henne sittandes på magen.

[Thiah]
0

Kolla folkhalsan.fi där finns något som heter hoppa på. (Du kan säkert googla folkhälsan, hoppa på) Finns gympakort där anpassade för barn. Är superkul att göra ihop(gör det med "mina" barn ofta) Sen har friskis och svettis något som heter miniröris. Det är ett gympapass gjort för barn. Som vuxen kan man göra samma men lite rejälare + kanske ha någon tynd i armarna.