Smart jacka
Vad tror om en jacka med GPS-sändare som håller koll på var barnen är? Man kan bestämma områden där barnen får vara och när de går utanför dessa så får föräldern meddelande till sin mobiltelefon. Det går också att se precis var barnet är.
Lite behagligt med övervakningen, men med tanke på hur min systerson kunna drömma sig bort och försvinna förstår man att den skulle fylla ett väldigt gott syfte också.
>> http://www.bladerunner.tv/product/details.php?id=CHILDRENS
Mvh // Johan
Vilka grejer de kommer på nuförtiden…
Det finns säkert en marknad för det, risken är nog bara att man litar FÖR mycket på teknikens under - fallerar det så spelar det ju ingen roll hur smart eller dyr jackan var.
Jag vill inte ha nån…
mja…kanske ngt till minsta grabben som bara springer på o inte har ngn koll var vi än är …i städer o marknader o dyl…han bara drömmer sig iväg…flera ggr han sprungit i väg o inte sett oss(medans vi haft stenkoll o studerat honom hur han beter sig när han upptäcker att vi är "borta"…)en gång kom han bort i stan…det var ingen höjdare..sprang i förväg o märkte inte att vi stannade och vi inte direkt att han var före oss…gissa om det kom tillbaka en rödgråten kille o en mamma som vart ngt rädd:-O
men samtidigt skulle jag inte helt kunna lita på teknikens under…

obehagligt, men bra.
kan nog tycka att det behövs mer på senildementa gamlingar dock.

#3 Ja det håller jag med om :)
Sen det där med GPS har jag taskiga erfarenheter av, när den visar helt fel, men tekniken blir väl bättre och bättre. Nej jag föredrar nog inte en sån jacka till mitt barn även om det är ett väldigt bra syfte, jag skulle inte lita på att den fungerar ordentligt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Litar inte ett dugg på detta….Kan omvandlas till att vara en "falsk" säkerhet när tekniken inte är så pålitlig som man vill tro.
Jag ser ingen nackdel med att ha det. Att säga att tekniken kan falera och därför välja bort det är ganska dumt. De gånger det fungerar är det ju helt avgörande för om ett barn ska hittas omgående när det gått vilse eller inte. Varför välja bort en möjlig lösning? Hellre en livlina för mycket än en för lite.
Jag behöver inte lita till 100% på ett system för att använda det eftersom jag normalt ändå inte lämnar min dotter utan uppsyn. Det är bara en extra försiktighetsåtgärd OM någonting skulle hända.
Jag förstår inte resonemanget.
Tom
#0 en sån jacka skulle jag behöva ha till min 15 åriga son
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se