Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 648 ggr
hanna-jo85
11/21/16, 8:21 AM

Lära sig sova på rygg?

Min dotter är en magsovare. Försökte länge få henne att sova på rygg. Men eftersom hon hade kolik resulterade det i skrik HELA nätterna. När vi väl lät henne sova på mage så började hon sova ganska bra. Nu till saken.. hon är nu snart 6 månader och sover fortfarande på mage. Men hon rör sig mycket i sömnen vilket gör att hon vänder sig till rygg i sömnen som gör att hon vaknar och blir arg. En dålig natt kan det bli upp till 20 ggr vilket är såklart jobbigt både för henne och mig. Har försökt få henne att somna på rygg många gånger, men det går verkligen inte. Somnar hon i famnen och jag lägger ner henne på rygg vaknar hon direkt.. Nån som har nått tips,

Annons:
Sarah
11/21/16, 8:58 AM
#1

Det går inte att ändra hur de vill sova, låt henne sova som hon finner bäst. De är små väderkvarnar när de sover oavsett hur de somnar.

hanna-jo85
11/21/16, 9:25 AM
#2

Åh. Bara så jobbigt att hon vänder sig om och vaknar hela tiden.. hon blir så grinig på dagen om hon vaknat mycket..

OlgaMaria
11/21/16, 9:27 AM
#3

Låt henne helt enkelt sova på mage och låt henne ligga mycket på rygg på dagen för att öva att vända sig till mage. Inom några veckor lär hon ha blivit mycket duktigare på att vända sig själv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

hanna-jo85
11/21/16, 12:00 PM
#4

Hon blir bara så grinig när jag lägger ner henne överhuvudtaget på dagen. Men får väl försöka så gott det går 😅 hellre att hon är grinig på dagen än natten..

OlgaMaria
11/21/16, 12:09 PM
#5

#4 Testa att ligga bredvid så att ni kan ha ögonkontakt och ta med lite leksaker. Eller skit i det om det blir jobbigt. Hon kommer lära sig hursomhelst. Det du beskriver är ett övergående problem. Tyvärr blir man väckt enormt mycket första åren, men snart kommer hon vara mycket duktigare på att ligga precis som hon själv vill i sängen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Pytteliten
11/22/16, 5:29 PM
#6

Jag är magsovare och nä - fy tusan för att sova på rygg! Förstår att hon blir grinig 😎.

Annons:
Upp till toppen
Annons: