Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1170 ggr
Minnix
0

Tandsprickning, hjälp?

Hejhej, har ni använt något speciellt från typ apoteket när era barn haft det jobbigt med tandsprickningen? Jag kan såklart googla och hitta alternativ men jag frågar er vad NI har använt och som verkar ha fungerat? Har testat multi-mam gelen när min son var yngre, men han vill ju bara suga på tuben… han älskar smaken. Hjälper den om barnet inte låter en smörja tandköttet? Det borde ju bara bli tungan som bedövas annars tänkte jag… Han hatar kall mat, fryst frukt och glass. Bitringar leker han bara med. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Han är 18 månader och har 3 kindtänder på väg upp samtidigt och kan knappt sova. Idag har han haft jätteont och grät hysteriskt i över en timme oavsett vad jag gjorde och han upprepar ajajaj och dreglar som bara den :( det gör ont i hjärtat när jag inte kan göra något och tröttheten tar över tålamodet… Förlåt om inlägget är rörigt, men jag är lite trött just nu.

fluffis
0

När inget annat har hjälpt har vi tagit till Alvedon.

[GråHäxa]
0

När vi har testat oss igenom bitringar, gel, kallt, gnugga tandköttet utan någon större effekt så har vi gett Alvedon. Det har hjälpt. Man kan ju testa att gnugga lite alvedon mot tandköttet om man vill ge så lite som möjligt.

Minnix
0

Det blir Alvedon kombinerat med multimam gelen. Verkar fungera någorlunda :)

[TanatosNyx]
1

Alvedon och en tandborste att tugga på funkade här när kindtänderna kom. Bitringar är väl mer för framtänder.

Nilla_93
0

Har en 1åring som har klämd fram 12 tänder . Multi-mam gelen tyckt jag passa bra en klick på nappen å smorde in den ungefär där den irriterande tanden är. Annars bara en klick på fingre snabbt in i munnen för över där det är rött så hjälper de ganska fort. Hittade en tandgel i Finland som fungerade bättre till tuggtänderna som heter Afta Med. Vi ha testat massor me olika tuggringar å dom fungera bara åt framtänderna. Burana å alvedon hjälpt ingenting. Har sett man kan sug in lite vatten i nappens sugdel å sätt den i frysen att de kanske skulle fungera?

Minnix
1

Nu har det äntligen tonat av lite! Han var pigg och glad idag och har ätit ordentligt. Matvägran har varit jobbig men ack så förståelig… men för oss verkar det ha fungerat med multimam på nappen och en alvedon när det varit som värst!