Bebisleksaker
En sak slog mig idag som tidigare inre varit en tanke i mitt huvud, leksaker! I vilken ålder ca börjar dom bli intresserade av leksaker? Har ju bara några gosedjur? Inte behöver man leksaker från start? Tänkte att det är så mycket intryck ändå de första veckorna. Jag har iof babygymmet och babysittern men tillhörande hängen, det borde väl räcka de första veckorna tills man vill och kan åka och handla? Kanske är det någon nära vän eller släkting som köper med sig någon liten passande leksak?

Nu har Elin börjat intressera sig på allvar för skallror o dylikt o hon är 4 mån. Innan har hon tuggat lite på leksakerna i babysittern men inget mer. Så du har tid på dig o köpa lite:)
Nåja, egentligen finns det ju absolut inget behov av att skaffa föremål som är producerad enkom med etiketten Leksak. Barnet intresserar sig nog helt självständigt för de saker hen vill. Att köpa leksaker är endast en belastning för miljön och för ditt tålamod då det blir mer att städa varje dag.
#1 tack, då är det ju ingen panik :-) #2 sant, men ändå, man vill ju att det ska finnas något att leka med när intresset finns och det spelar ju ingen roll om det är en avsedd leksak eller något annat, bebisar och barn leker med saker och det blir massa att städa hur som ;-) Har köpt så gott som allt begagnat till bebisen och tror att även många leksaker kommer att inhandlas begagnat.