Romantiska saker som går att göra som förälder?
Vad för romantiska saker kan man göra som småbarnsförälder (dvs det ska göras då barnet gått och lagt sig, det ska gå att avbryta när som helst, det ska vara billigt, det ska gå att göra hemma ja ni förstår).
Vi känner verkligen att vi behöver mer romantik i livet men vi kan inte komma på hur vi ska få det att funka med småbarn
l'm back
Tänd ljus, sätt på bra musik och erbjud varandra massage. Vi brukade göra så när sonen lagt sig. Det var ofta vi fick avbryta för att sonen skrek, men då började man om och kom i rätt mood igen :) En sån enkel sak som att laga mat tillsammans, kan funka. Eller varför inte ta ett bad/dusch tillsammans? :)
#1 Tack för tipsen, laga mat tillsammans blir det inte däremot, vi är Norrlänningar och äter oftast nån gång mellan 16:00 och 17:30
l'm back

Vi umgås på samma sätt som vi gjorde innan barn när vi har möjlighet. Tar ett glas vin, spelar brädspel, ser en film osv.
Hahaha äter alla norrlänningar middag tidigt?
Inte vi iallafall :D
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#4 Det är då vanligt där jag kommer från. Jag trodde att bara tex fransmän och spanjorer åt middag sent (efter 18)
l'm back

Hehe, känner nog ingen som äter middag kl 18 eller innan :) runt 20 är vanligare.
#6 och jag känner ingen som äter så sent förutom undantagsfall, de som äter senast som jag vet börjar äta senast 18
Men nu har det här sidospåret en egen tråd inne på Norrland ifokus
http://norrland.ifokus.se/discussions/57dd90eb8e0e745ca5000fee-nar-ater-du-middag
l'm back
Som barnfamilj tycker jag det är självklart att äta middag tidigt. Vi äter vid 17 varje dag. Vi är från Mälardalen och alla vi känner med mindre barn gör likadant. Hursomhelst. Vi masserar varann och kollar på film. Men något annat romantiskt är att skriva små fina lappar till varann eller lägga ner lite extra tanke och hjärta bakom de sms man skickar. Se till att säga eller skriva uppmuntrande saker varje dag! Gör små tjänster för varann. Kanske komma med kaffe på sängen eller något liknande. Att laga extra god mat. Städa och tända ljus (själv blir jag på sååå mycket bättre humör om det är städat hemma). Att bara sätta sig ner och fundera - vad kan jag göra eller säga som skulle göra min partner glad idag? Mycket bättre att ställa sig den frågan än - vad är romantiskt? Allt handlar ju ändå om att beröra sin partner.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#4 jo jo, när jag var och hälsade på mina släktingar i Norrland hann dom knappt plocka av efter den ena måltiden innan det var mat igen. Det stod jämnt mat på bordet, haha. Fast å andra sidan, dom åt inte bara tidigt utan även jämnt :-) Vi har inga direkta romantiska stunder nu heller utan vi tar tillvara på det där "lilla extra" i vardagen, tex en öm beröring i förbifarten, håller handen när vi åker bil, några fina ord till varandra, ett fint sms, omtanke och att sitta nära varandra i soffan. Ibland lyxar vi ju självklart till det med typ middag eller liknande, men det är sällsynt.
Man behöver ju inte äta maten direkt när man lagat den, om ni verkligen vill laga mat ihop så finns det ju inget som hindrar att ni gör matlådor av det.