Barn iFokus

Barn

Etikett05-barn-6-12-år
Läst 1206 ggr
AnnaFagerell
0

Flicka med utslag

Min dotter är 10 år och har fått röda utslag i underlivet. Hon ser torr ut och duschar ofta. Kliar inte. Någon som har erfarenhet om det kan vara av för mkt duschande? Hon är inte könsmogen och det ser inte ut vara svampinfektion

Medarbetare på djurskydd.ifokus

_Fisken
0

När våra flickor var små fick de en del utslag här å där. Det sades vara hormonutslag när de nådda 10-11 års åldern…vi strök på zinksalva o sen gick det över.
 En gång åkte vi akut in till sjukhus för dottern (ca 8 år) var full av röda utslag. Läk sade att "Jag vet inte vad det där är men barn får en hel del utslag som sen går över". 
Jag ska inte förringa företeelsen men nog var det en hel del med huden..
Värst var moluskerna i arm o benvecken. (vet ej om det stavas så..)

AnnaFagerell
0

Jag har en äldre kille som är 15 och han har varit full av diverse utslag. Jag tänker att om det inte kliar behöver man kanske inte göra nåt? Kanske smörja med "blöjsalva"?

_Fisken
0

Ja. Eller nåt med zink i.  Det funkar bra. Idomin heter salvan btw.

Ria74
0

Mollusker eller inflammerade talgkörtlar tänker jag på.

Men med tanke på att både din son och dotter har fått det så funderar jag på någon form av djur? Typ loppor, löss?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnnaFagerell
0

#4 min son hade det för kanske 5-7 år sen så nä 😇 Visat sig att han har psoriasis och har känslig hud så han får massor av konstigheter. Tösens utslag ser ut som finnar med en liten prick inuti liksom. Sonen på 6 år har inget alls och har aldrig haft konstiga prickar men jag tänker det kanske är nåt som kommer närmare puberteten?