Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 806 ggr
SoeN
0

Gåstol/Göra naglar

Haha, ja jag tänkte att jag kör två frågor i ett (om det är okej)? 1. Kan man sätta en 4-5månaders i gåstol om bebisen inte når ner än? Alltså jag vill inte att vår son ska börja använda den än genom att gå, utan mer sitta i den, som en stol fast inte så högt upp. Han vill gärna vara med och babysittern är tråkig. 2. Jag hade tänkt göra gele eller akrylnaglar och jag helammar. Det står lite olika om man googlar, men jag tänkte höra med er som har erfarenhet/kanske vet mer - går sådant över till bröstmjölken?

Sparven88
0

Jag kan svara på fråga 2.. Eller ja.. om det är ett korrekt svar vet jag inte, men hur som haver så har jag fått mina naglar fixade i snart 2 år. Genom graviditeten, och så även amningen (den korta karriär jag nu hade inom amningen…) och jag har inte märkt något tokigt.. :)

Pontiac57
0

Det finns inget farligt som går över i mjölken om du fixar naglarna. Jag fick lära mig att anledningen att man avråder gravida och ammande kvinnor från gele/akryl är pga alla hormoner då materialet inte alltid vill fästa på nageln. På mig släppte dom direkt under graviditeten men när jag ammade satt dom fint :)

SoeN
0

Tack för er svar! Då tror jag att jaf vågar köra på det :) Har alltid haft gjorda naglar och saknar det lite.

LoAEmma
0

1. Japp gör det, vi hade så och pallade upp med kudde o handduk så hon satt ganska stadigt. Är verkligen TOPPEN då hon kan sitta där och leka själv!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sindri
1

Jag kanske bara "inte fattar nånting", men jag reagerar när jag går förbi nagelstudios och där sitter mammor och får sin naglar fixade. Personalen har munskydd, men i vagnen bredvid ligger en bebis helt oskyddad. Jag tycker inte man borde få ta in barn på såna ställen överhuvudtaget, så försök fixa barnvakt.

soundtrack
0

#5 Att personalen sitter med munskydd (vilket jag tror att dom bara gör om dom arbetar med vissa material?) så beror det nog på att de verkligen sitter lutade över nageln och filar o grejar, och det är nog inte nyttigt att andas in det dammet flera timmar per dag, 5 dagar i veckan. Som kund tvivlar jag på att man andas in speciellt mycket av dammet och att det ska nå en bebis som ligger i vagnen ytterligare en liten bort känns ännu mer osannolikt..

SoeN
0

#5, Blev nästan lite ledsen :( Detta handlade om att GÖRA/få naglar gjorda och om det går över i bröstmjölken, inte om det är okej att ta med mitt barn dit. Nej usch, det vore fruktansvärt i sådana dofter. Han ska givetvis vara hos sin pappa undertiden.

SoeN
1

#4, Men va bra! Han vill gärna sitta med, så vi ska testa det också :)

Sindri
0

#7 av: SoeN
Detta var absolut inte något påhopp, och handlade inte om dig, bara om vad jag sett. Skrev ju att jag kanske bara "inte fattar nånting".  Bara en allmän fundering, och jag tror inte att någon förälder som tar med sitt barn gör det av illvilja eller en egoism.

Eftersom du redan bestämt att han skall vara hos sin pappa behöver du ju inte ta åt dig över att jag reagerar på att se barnvagnar på salonger.
Ledsen om du kände dig påhoppad, men läs igen så ser du att det absolut inte var menat så.

SoeN
2

#9, Men hur andra gör, hörde väl inte till frågan och "fixa barnvakt" kan nog vem som helst tolka som svar. Men det spelar ingen roll nu.