Hon föll ner i golvet
Jag är helt förtvivlad nu, sitter och kan inte sluta gråta.
Jag hade precis ammat dottern i soffan och sa till sambon "ta henne, jag ska kolla mejlen". Han satt själv i soffan så jag reste mig och gick mot datorn. Sedan vänder jag mig om och ser hur hon vänder sig och stupar rakt ner i golvet med huvudet före. Det såg jättehemskt ut, hon landade på huvudet. Hon började skrika jättemycket och jag tog upp henne med en gång samtidigt som jag hör sambon "men vad gör du?" han anklagar mig. Jag bara gråter och känner mig som världens värsta mamma. Sitter med 1177 och ska kolla om hon ska in till sjukhuset. Nu är hon tyst och lugn men jag är skitorolig. Fyfan hata mig inte, jag hatar mig själv redan som det är :( :( :(
Jag skulle inte bli förvånad om det händer alla nån gång. Nästa gång är det hans tur att känna att det är hans fel för han kommer också vara med om något liknande. Sen sa du faktiskt att du skulle gå upp också, det hade varit annars om du bara lämnat dottern utan att säga nått så du verkar inte alls som en dålig mamma (även om jag vet att det känns så).
Som tur är så är dom riktigt tåliga dom där små
l'm back

Det händer dom flesta förr eller senare. Små barn är väldigt tåliga och en soffa är inte så hög. Kanske låg där en matta under också som dämpade fallet.
Skulle tippa på att det gick bra särskilt eftersom hon skrek på en gång. Förlorar dom medvetandet eller börjar kräkas eller blir okontaktbara är det fara på färde och då bör man åka in på en gång.
När dottern trillade från sängen ringde jag 1177 och enligt dom var det värst om dom slog sig i tinningarna eftersom dom är mjukast där. Pannan är bland det hårdaste och oftast går det bra.
Du är INTE en dålig mamma. Detta kan hända vem som helst och kommer förmodligen hända din sambo nån gång eller något annat så er dotter slår sig.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Det händer nog alla nångång förr eller senare… Eftersom hon grät direkt efteråt verkar det ju vara ok. Blir de tysta och slöa ska man åka in direkt. Jag vet hur det känns.. Vår dotter ramlade ur sängen, och vi har en hög säng! Var så arg på mig själv.. Ingen Årets Mamma känsla där inte. Tack och lov är de rätt tåliga dom små.

Varför skulle ngn hata dig? Att ramla och slå sig är en del av alla barns liv tyvärr. Sen borde väl din kille ha koll när han är i närheten oavsett om du är med eller ej, det är ju hans barn oxå. Tyvärr är det ju så för många, mamman har alltid ansvar när hela familjen umgås och pappan släpper allt när mamman är i närheten.
Ingen panik på torpet skulle jag säga. Joel har fallit/slagit sig både hit och dit,speciellt när han började bli ens lite rörlig. (Herregud hur låter inte det här…haha) Jag har själv fallit ur soffan som 2 åring och bröt då nyckelbenet. Innan det har jag bara fått blåmärken.
Ta det lugnt, sådant händer! Det här gör dig inte till en dålig mamma, jisses! :D Barnmorskan råkade tappa min syster då hon föddes, oops! Jag tappades även ett par gånger av min egen mamma och jag är helt säker att min mamma har tappat alla hennes barn i golvet någon gång.
Jag tycker att du kan andas ut och det din sambo sa var väl bara en reaktion. Han kan omöjligtvis vara arg på dig. Han kommer också att råka ut för något liknande, tro mig!
Vi åkte till akuten för att vara så säkra sidan. Allt var bra med henne. Dock blev jag sjukt besviken på sambons reaktion. I sådana situationer behöver vi stöttar varandra.

Det förstår jag, hans reaktion var det värsta i mina ögon.
#7 Som sagt så tror jag att det bara var i stundens hetta så att säga, men prata med honom. Vad säger han nu?