Barn iFokus

Barn

Etikett: 03-barn-1-3-år
Läst 796 ggr
Marvel-lous
0

Mellan spjälsäng och vanlig säng

Undrar om ni har några bra tips till en (snart) 2-åring som idag sover i spjälsäng men kommer behöva överlämna den till sitt kommande syskon. 
Han ligger allt annat än stilla på natten, varför han än ligger i spjälsängen, så jag tar gärna emot alla tips på sängar han kan ligga i utan att ramla ut. 
😉

[Thiah]
0

Vi har en vanlig ikea säng med skydd på sidorna. Joel ligger verkligeen inte still men skydden hjälper så han har ännu inte fallit ner i sömne.

AnneN
0

Har inga egna barn, men dock syskonbarn och kompisars barn som är/varit mycket rörliga i sömnen då de varit små.
För dem har det fungerat att ha vanlig säng med stödbräda, växasäng eller en sk dagbädd där sängen ställts mot en vägg med ryggstödet utåt tills barnet varit stort nog för att kunna sova utan fallskydd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Iskall
0

När mina två grabbar bytte säng från sin spjälsäng, så bytte jag till en växasäng med höga kanter. Båda mina grabbar ha varit väldigt rörliga, och ingen av dom har ramlat ut den.

Nu har dom en våningsäng, älsta grabben på 6 år ligger på övre slafen med höga kanter runt hela sängen, är bara en öppning vid fotänden där stegen är. Lilla grabben på snart fyra år ligger på nedre slafen, har en sängbräda(eller vad de heter) från ikea som jag har satt upp på sängkanten, så att det bara är en öppning så att han kan hasa sig ner på golvet så han slipper klättra över brädan varje gång han ska kliva upp.

Så jag rekomenderar att skaffa en säng med höga kanter eller en sängbräda som du enkelt kan sätta fast på en vanlig säng med sängram.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

OlgaMaria
0

Att använda en resesäng till ett av barnen ett tag är inte alls dumt. Tycker det är ganska skönt om man kan dra ut lite på byte till vanlig säng :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus