Napp tapp
Denna napp skrälle!! Min lilla kille vill gärna ha napp då han somnar. Men efter en stund flyger den ut då han somnat vilket resulterar till att han sover på nappen. Antingen vid ryggen el nacken som gör att han sover dåligt vaknar och vill ha nappen igen! Nu har jag börjat rycka ut den då han somnat brukar funka. Ibland vaknar han dock efter någon timme och vill ha nappen:-/ han är 7 mån så ja jag vet inte om ja ska sluta ge han napp och ta fajten el traggla på. Hur gör ni?

Dottern är 3 år och väcker mig fortfarande och säger till om nappen :D Numera väcker hon mig väldigt försiktigt och viskar "nappen" så jag får leta upp den. Gäller ju att inte väcka hunden ;)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Min dotter brukar ha en 2-3 nappar + nappflaska med välling när hon ska sova. Har aldorg plockat bort nappen när den ramlat ut för hon har alltid letat upp den själv om hon vaknat… Kan tillägga att hon också legat på sin napp då och då men hon snurrar runt så när hon sover så det har aldrig vart ett problem. Låt honom ha 2 nappar med sig i sängen? En i munnen och en i handen kanske kan funka? :)
Vi (jag) flyttar undan nappen och ger den när Alvin vaknar, eller om han bökar mycket i sömnen så duttar jag med den på läpparna så gapar han som en fågelunge. :)
Är du säker på att han bara vill ha nappen? Alvin blir väldigt bökig och tuttig när han är hungrig nämligen, och är svår att natta om. Men får han äta så somnar han direkt sen, till synes väldigt belåten! :)