Barn iFokus

Barn

Etikett08-nybliven-förälder
Läst 1499 ggr
[postmortum91]
0

Pokemon go

Jag har börjat köra pokemon go när jag är ute med barn och hund. Jag tittar inte på mobilen konstant utan stannar till lite då och då när jag känner att jag kan/har möjlighet. Detta är ju kul och hunden får längre promenad och jag mer motion. Ikväll var jag och sambon ute och jag stannade till på ett ställe. Då gick det förbi en kvinna, jag tittade upp på henne och gjorde ett hälsningsleende men tillbaka blängde hon och sen skakade dömande på huvudet. Hon tycker säkert jag verkar vara en kass mamma vilket jag vet att jag inte är men jag tog åt mig ändå. Vad tycker ni om det?

Hoseok
5

Jag är så trött på att folk ska hålla på att se ner på saker som får andra att må bra. Folk tjatar om de negativa sakerna hela tiden men det är inte ofta man ser någon ta upp de viktiga sakerna, som är Oerhört många och stora.

Sarah
1

Tycker att du bryr dig för mycket om vad andra kanske tycker :) Du vet vad du är för typ av mamma, skit i vad andra tycker.

Haztparken
1

Jag förstår dig! Är ute mycket mer med mina hundar nu när jag letar pokemon och upptäcker nya saker. Samtidigt ser man folk skriva att folk borde stoppa ner mobilen och bry sig om sin hund på promenaden. Det folk inte ser är att man inte glor i mobilen nonstop på promenaden med hund eller sitt barn, utan jag håller hundarna i ena handen och mobilen i den andra, vänd nedåt och när sen vibrerar till ja då stannar vi och jag fångar min pokemon och hundarna blir bara glada för då börjar dom nosa. Har man ett barn så tror jag inte den bryr sig. Beroende på ålder så hittar den säkert saker att titta på under dessa få sekunder det handlar om. Håller med #1 folk älskar att vara negativa, tänk om alla hade varit mycket positivare och förstående för varandra istället, tänk vad trevligt vi hade haft det!

Aleya
4

Är det nått att bry sig om? Vissa föräldrar stirrar ju i mobilen av andra anledningar och folk bryr sig. Du får nog jobba lite med självkänslan gällande ditt moderskap tror jag. Det är inte fel att göra saker som är "normalt" att göra för dom utan barn. Det är ju inte som att du lämnar vagnen och barnet för att jaga någon rare pokémon. Då kan jag förstå stirrande. Men att gå och känna sig dömd av folk som inte ens känner är inte ens nyttigt i längden. Bli snällare med dig själv säga jag och ta inte åt dig bittra miner. Kan ju ha varit svartis på att din mobil kan hantera spelet och inte hennes.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Valkyrija
2

Jag spelar själv spelet och det är hur bra som helst! Vad jag dock inte alls tycker om är när folk är ute med sina barn men fokuserar på sina mobiler. Har man ett spädbarn som ligger i vagnen så är det ju en sak men ett barn ska aldrig behöva konkurrera med en mobil och jag blir faktiskt väldigt irriterad när barnen vill ha deras föräldrars uppmärksamhet men de sitter med näsorna i mobilen 😕

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[postmortum91]
1

#5 jag håller med dig. Min dotter är 5 månader och jag spelar bara på promenaden när hon sover. Jag vill verkligen inte att hon ska känna sig bortglömd när hon blir äldre

[postmortum91]
0

Jo jag har dålig självkänsla så därför känns det jobbigt att hon nu ser mig som en dålig mamma. Jag vet att jag inte borde bry mig

Sarah
0

Om ngn tycker att man är en dålig mamma får att man tittar i mobilen en stund, så säger det mer om den personen än om dig.

[Morfalum]2
1

Det får man väl göra en avvägning själv vad man tycker är rimligt, svårt att tro att just du utifrån vad du berättar spenderar för mycket tid på smartphone i och med att du reflekterar över det. 

Jag var tidigare mer eller mindre iPhone-beroende men gjorde mig av med eländet när frugan blev gravid på eget bevåg. Tycker det är alldeles för många familjer som spenderar alldeles för mycket tid vid smartphonen, det är tragiskt rent utsagt. Vissa kan hantera det, vissa verkar inte kunna det och det verkar vara ett alltför stort fokus (såg en mamma häromdagen som satt vid ett bord vid en cafeteria i trekvart med iphonen medan den förmodade sonen fick sitta snällt och vänta helt sysslolös medans mamma skulle trycka på telefonen). Och ja,  man får tycka att det är problematiskt, dvs. att något är fel vad andra gör om det finns risk att det blir ett omfattande problem  som drabbar oss alla, som exempelvis rökning eller droger. 

Fick jag bestämma skulle jag dumpa alla smartphones i en enorm container och tända på. Världen var en bättre plats utan eländet.   

Men som sagt: Om man kan hantera det och kan ha ett sunt användande, jag kan inte det så jag fimpade tramset.

[TanatosNyx]
3

Vi letat pokemons på våra promenader, här verkar alla se på en som en avslappnad förälder. Vi får många leenden och glada nickar.

Ria74
1

Strunta i vad andra tycker, det kommer alltid att rynkas på näsan åt något val man gör ändå.

Spela du på promenaderna med gott samvete.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PerhapsimAnna
2

Jag bär min tjej (6½ månad) på ryggen i sele och jagar pokémons varje gång vi är ute med hunden eller bara är ute och går! Sjukt roligt!! Skit i vad andra tycket, gör det du mår bra av för då blir du en bättre mamma åt din lilla <3!!

[Tibonnanj]
1

Barn behöver ögonkontakt för att utvecklas och mogna. Det är en väldigt viktig del i en människas uppväxt ( fråga mig inte hur det fungerar med någon som är blind). Så jag förstår att vissa dömer, vilket jag själv gör om man ser en förälder som stirrar ner i mobilen utan att titta upp när barnet pratar, gråter eller på annat sätt visar att de vill ha uppmärksamhet. Men det är stor skillnad på att titta på mobilen lite då och då för att sedan "komma tillbaka till verkligheten" och att verkligen gå och tokstirra på skärmen och totalt ignorera sitt barn. Det du gör låter inte alls farligt och det finns ingen som vet hur mycket uppmärksamhet du ger din bebis när ni är hemma. Barn mår bra av att va ute och det är jättebra stimulans för dom. Vi kommer också gå ut på pokémon jakt när vår bebis ligger i en vagn istället för i min mage och folk kommer säkert döma oss men vi är iaf ute med vår bebis istället för att sitta inne.

Pillerfrö
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en rolig Rage på detta tema :-)

mollyt
0

Jag spelar inte spelet, men jag är ofta ute på långpromenad med dottern (4mån) och jag har ofta ljudbok i ett öra när vi är ute. När dottern är vaken så är jag noga med att titta på och prata med henne - men när hon sover så ser jag inget fel med att jag lyssnar på bok? Att jag valt att bara lyssna med en hörlur är för att det känns bäst för mig - började med det när hon var nyfödd (ville höra att hon andades) och sedan har jag vant mig vid att höra mer av min omgivning (cyklar, bilar och så vidare). 

Jag tror att det där spelet kan vara roligt att spela - när man ändå ska ut och gå mycket!

[Thiah]
1

#15 jag har mättat Joel med ljudbok flera gånger. Har också lyssnat när vi promenerat, både ljudbok och musik. Som du sa, när de väl sover kvittar det ju. Ibland har jag köpt kaffe, suttit med musik och bara surfat på någon bänk i solen medan foten skött vagnens rörelse :)

Amoz
0

Finns så mycket folk kan döma en för. Jag ammade offentligt, min son har napp, jag jobbar under sommaren, vagnen är vänd framåt, jag har djur och vi spelar pokemon go. Som några förslag :P många saker som egentligen inte är så konstigt men som folk ändå kan få för sig att döma. Att folk inte vet varför min son har napp eller varför vagnen är vänd framåt kvittar för min del och eftersom de inte vet kan de blänga så mycket de vill. Min son är 10 månader :)