Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 2198 ggr
RödPanda
0

Gröt-klämmis som vuxen?

Jag undrar om ni tror det kan vara dåligt på något sätt att äta gröt-klämmis någon gång i veckan som vuxen? Tror det är semper som har klämmis med gröt i, mest frukt men ändå lite mer. Det är så att jag alltid letar snabba, färdiga mellisar att ha med mig, har inte ork att förbereda saker just nu och äter för ofta choklad annars. Nu när en vän har en liten son tycker jag att det ser jättesmidigt ut att ta med en klämmis… Men undrar om det är så anpassat till småttingar att det är dåligt för vuxna på något sätt, eller om det finns något liknande för vuxna? Eller det kanske inte är någon annan som någonsin funderat på det…

Peak303
0

Sempers har börjat sälja havrebaserade "klämmisar" med frukt i. Både glutenfria, mjölkfria(om jag minns rätt) och vegan. :) 

(jag brukar hitta dem på glutenfri hyllan)

http://www.semperglutenfritt.se/naturally_tasty

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

RödPanda
0

Oj, ja det låter ju som en versionen gjord för vuxna… Det ska jag kolla upp, tack :)

typjessica
0

Haha nej det är nog ingen fara för vuxna att äta klemmisar 😉

[Thiah]
0

Jag skulle hellre äta en klämmis eller två istället för choklad. :) (många av dom är ganska goda faktiskt)

RödPanda
0

Okej, då kan oroliga lilla jag våga prova lite :)

Sarah
1

Varför skulle det vara dåligt på ngt sätt? Förstår inte alls :)

Ria74
0

Dotterns pappa har ätit mååånga klämmisar eller i alla fall det som blivit över efter hon ätit det hon ville :) Helt okej smak på det och inte det minsta dåligt för vuxna att äta.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

densomundrar
0

Vad är en klämmis? :-P Tror absolut inte att något som är gjort för barn är farligt för oss vuxna, däremot kanske de är mindre smak på maten :-)

[Thiah]
0

#8 det är mjuka "påsar" med färdigmat i som barn kan suga i sig bara. Vissa ska värmas men de flesta(vad jag vet) kan ätas kalla. Finns som puree, fruktgröt, middag osv…

densomundrar
0

#9 aha, såna :-) Visste inte att dom heter/kallas klämmis men nu när ni nämner det så känns det väldigt logiskt :-)

fluffis
0

Jag kan inte heller tänka mig att det skulle vara farligt att äta grötklämmisar. Problemet kan ju vara att man inte blir mätt! :)

RödPanda
0

Vad skönt :) nu när jag tänker på det så vet jag inte varför jag oroade mig, men jag blir ologisk när jag blir orolig. Och mätt behöver jag inte bli, o-hungrig räcker :)

[Thiah]
0

#12 Finns inga dumma frågor, bara dumma svar!

fluffis
0

Om du gillar mörkt choklad så kan du ju komplettera med en eller två bitar :)