Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 685 ggr
Gruffs_matte
2016-06-02 16:24
0

Samsova

Hejsan! Ny på iFokus och mest hängt på hundsidorna därav mitt nick. Jag heter Helena och har två barn som jag har samsovit med sedan dom föddes, pojke 3 och flicka 14 månader. Nu är jag oplanerat gravid trots skydd och förväntad bf (om pyret vill stanna) februari 2017. Hur samsover man med tre barn på bästa sätt? Tacksam för era idéer och inputs :-)

[TanatosNyx]
2016-06-02 16:41
1

Stooor familjesäng? 😃 lägg minstingen i ett skyddande babynest tills den klarar att armbågas och knäas med sovande syskon.

onelittlegirl
2016-06-02 16:53
0

Men klarar inte den äldsta pojken att sova i egen säng? Borde väl vara hög tid vid 3 års ålder eller.

[TanatosNyx]
2016-06-02 17:15
3

men det är väl ändå upp till familjen att avgöra när de vill sluta samsova? får själv pikar över att vi samsover med våran ettåring, och det är måttligt kul i längden 😕

Sarah
2016-06-02 17:23
1

Kan bara hålla med Tanatos. Ser ingen anledning att jaga ur ett barn ur sängen. Samsovning är mysigt och tryggt och de flyttar ut när de är redo.

typjessica
2016-06-02 18:37
1

Vi har bara två barn, men när tvåan kom var ettan inte ens två så tyckte det var lite läskigt att ha en bebis brevid en liten vilde. Så vi köpte en sidebed en liten säng som man bygger ut sängen med så kan bebis ligga säkert där ☺

[Thiah]
2016-06-02 18:42
0

Åhh skrev ett långt fint inlägg men sen kom bråkunge… Jag skulle och kommer aldrig neka min son samsovning. Spelar ingen roll vilken ålder. Jossan här på i fokus har löst det genom 2 rejäla madrasser på golvet. Dom är 2 barn och 2 vuxna som samsover(om jag inte totalt missat nått). Att ploppa dit en 3 unge känns inte direkt svårt. Ett babynest i början så bebisen ändå ligger lite skyddad.

Gruffs_matte
2016-06-02 22:28
1

Fina ni är :-) var rädd för påhoppade kommentarer om att min gosse då fyra borde då sova i egen säng… Vi har nu 4 stycken 90 sängar ihop så plats har vi ;-) tänkte mest var och hur man placerar bebis. Men babynest är ett måste! Tack fina ni :-)

Ria74
2016-06-02 23:56
1

Jag samsover med 3-årig dotter, kommer inte att propsa på att hon sover i egen säng förrän hon själv vill. Sen får det bli när hon är 4, 6 eller 10 år, hon bestämmer. 3 madrasser på golvet kanske, bebis bredvid dig på ena sidan och dom två äldre mellan dig och din partner sen. Då ligger bebis skyddad från soarkar och slag från dom två äldsta :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar