Hallonbladste
Jag undrar om det är någon av er som druckit hallonbladste för att få igång förlossningen och om det fungerar ?
Jag har, men drack nog bara 1-2 koppar om dagen. Hände inte ett skit :-(
Jag dricker det ibland fortfarande, jag har hört det att det kan fungera. Min ena syrra hade intimt istället med son karl! Hon provade men det funkade inte på henne hon provade allt hon sin karl och hade mysigt istället och då kom hon i gång med förlossningen! 😅
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Hmm då kanske det e värt o prova. E trött på o vara gravid nu
Sorry… Jag prövade det mesta inte tusan kom det någon bebis. Så den kommer nog när den är redo 😉
Det kommer , men det ör jobbigt och gå över tiden om man har valt att flda naturligt då kan det bli svårare, barnet växer extremt mkt i magen och speciellt när man går över tiden. Det är inte kul och föda 4-5 kg baby. Bekanta , vänner släkt har gått över tiden och fått stora bebisar , 😅😅

Jag e bara i v 37 än men e jobbigt nu med massa förvärkar o foglossning från helvetet. Har läst lite om det o även om det inte sätter igång förlossningen så hjälper det kroppen o läka fortare så har beställt en påse nu
Aha, du är bara i vecka 37, födde min dotter vecka 38+0. Jag var supertrött, men nånting hände i kroppen en till två dgr höll det på . Se till att du har allt hemma, städa, köp hem mat gör nga dgr. Köp hem ersättning utifall att., det var mkt sånt det gjorde jag .vet du hur det skönt det var när vi kom hem från BB! Inte köpa hem ngt alls på nga dgr. Fick en instinktstänkande, sen på natten fick jag förvärkar i 6 h, sen ploppade jag ut henne på ca 14 min. 😊😊, åkte hem efter två dgr.
Kroppen kände sig på att det var dags och fick värsta rycken på städa, handla mm. 🌺

#7 födde sonen i v 37+5 så tycker denna oxå kan komma nu. Jag blev igångsatt med honom så vet ju inte när han tänkte komma ut egentligen. Japp allt e färdighandlat och väskorna e packade så det e bara för bebisen o sätta fart o komma ut nu:)
#9. Hur mår ni idag? Gillar du chili? Stark mat brukar ge effekt sägs det 😊 Jag var redan trött i vecka 36 nu är jag skiiiitrrött på vara gravid! Även det var den första vägde bara 11 kg. Jag käkade stark mat det fick igång litegrann faktiskt för mig då var jag i 37+ 5. Sex var ju inte uteslutet ( inget roligt och tillfreds sig själv ) 😅, min make var inte hemma han var på väg hem från resa.

Har inte så ont nu det brukar vara värst på eftermiddagen o kvällen av någon anledning . Ska till bm om en timme så ska prata med henne då. Hmm får prova stark mat o får väl försöka bli sugen på min man hehe.

Jag gick igång min förlossning enligt barnmorskan 🙂
Var på en marknad och sålde och passade på att promenera i sisådär 6 timmar också och det gjorde susen, på kvällen gick vattnet.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Bm tror att det e för bebisen ligger så långt ner o trycker på de redan onda fogarna som gör att jag har så ont. Det positiva e att barnet e fixerat. Så nu ska jag googla en massa om vad som kan sätta igång det hehe

Nu e första koppen hallonbladste intagen så nu hoppas vi på ett mirakel hehe
Hoppas på det bästa 😊, Annars får du och mannen mysa ! ?

Fy fasen vad jag hade ont i magen igår. Fick faktiskt sammandragningar men jag hade varit igång hela dagen oxå o gick en runda på kvällen oxå. Åt stark mat igår oxå som min mage ibland inte klarar. Jo mysa med mannen e sista alternativet hehe har absolut noll sexlust o har haft hela graviditeten. Tog min andra kopp nu o börjar få ont igen
Då har du fått den effekten! Gu, vad skönt nu kanske du får sammandragningar och börjar på en bebis som kommer ut! Det är nog som vissa säger det funkar för endel och endel inte. Vad tyckte du om smaken? ☀️

Idag känns det däremot inget :( det var ju inte gott men det var inte jätte äckligt heller. Hur många koppar ska man dricka om dagen?
Jag som normalt sett inte är tedrickare tyckte hallonblandste var riktigt gott ;-) Jag drack runt 2-3 koppar/dagen Men det funkade ju inte för mig
Tyckte jag såg 1-2 koppar om dagen kan ha fel. Hur känns det nu då? Jag drack mkt kolsyrat vatten inte för att jag ville ploppa ut bebisen det var bara roligt och känna barnets rörelser med kolsyrat vatten haha!

Har väldigt ont i magen nu inatt så jag vaknade av det så har tagit två alvedon. Känns inte som det startar nån förlossning känns mer som det bara gör extra ont.

Kan kolsyrat vatten starta förlossning? Jag dricker mycket sånt men det e för jag tycker det är godare. Min bebis e nog ett matvrak för när jag äter nåt så börjar den sparka. Kvittar vad det är den blir livlig ändå
Nää, jag tror inte det det är nog bara kul grej för mig det var roliga rörelser speciellt när hon hickade i min mage! När jag åt och drack vissa saker😊, 37+5 fick jag mkt sammandragningar och hon ploppade ut 38+ 0.
Hur mår du idag?

Idag mår jag bra har inte druckit hallonbladste på hela helgen då vi varit bortbjudna hela helgen så känns inte så kul ont när man ska vara social. Ska börja dricka det igen imorn men tror tyvärr inte att det kommer att fungera
Jag tror inte att det kommer funka, prova nått annat varmt bad? Känner du ngn som har jacuzzi ? Bubbligt och skönt avslappnad kropp brukar sätta igång , varmt bad? Nu är jag lite närgående inte med meningen orgasmer brukar få igång det. Det är bra för barnet också den får lyckohormoner det har jag läst nånstans !! Med eller utan din Karl ! 😊😊😊, eller så låter du det bara vara om du orkar vara gravid ett tag till . Tycker synd om dig nu , vet hur det känns verkligen! 🌺☀️☀️☀️

Jag har gett upp med o starta förlossningen just nu. Var inne igår på förlossningen för jag inte kände bebisen o då konstaterade de när jag var uppkopplad att bebisen har dubbelslag. Så ska på kontroll igen på fredag. Så jag vågar inte utmana ödet o försöka starta förlossningen innan dess
Ok, babyn kommer när den är redo, barnet kanske känner sig stressad….. För du kanske har känt så. Jag var inne två ggr under graviditeten för att jag inte kände mitt barn. Jag var så van vid rörelser. Men för mig var det att det blev trångt i magen så hon låg bara still. Hoppas att du mår bra och återkoppla mig / oss gärna när du har fött och återhämtat dig . ✨✨✨

Ja det gör jag. Med sonen var jag inne typ 5 ggr med denna 2 ggr. Tydligen har jag så stor livmoder så de kan gömma sig . Ja jag ska börja vila istället för att fara på o hoppas att dubbelslagen försvunnit på fredag