Snäll bebis
Idag var första gången My, 15 v var hos en barnvakt. Givetvis var det personer jag känner och som hon har träffat, men man vet ju aldrig hur de reagerar. De skulle ha henne i ca 5 timmar. Men jag har ju en av värdens snällaste och coolatse bebis som hade varit så snäll, somnat direkt nära de kom till stallet, vatit vaken en stund hem hos dem och haft en djup diskussion ;-p och sen somnat, inget skrik alls. Alla säger att hon är drömbebisen för hon är så snäll, vi har varit på tävling där jag själv har tävlat, på tävling där vi har varit funktionär, på heldagarskurs, på träningar osv och hon är nöjd. Glad att jag har fått en sån "lätt" bebis, hoppas det inte vänder bara 😉
Joel har oftast också varit riktigt lätt. Han sover som en ängel hemma hos farmor (hemma vaknar han runt 5…) och brukar sällan bråka alls. Enda gången han har bråkat har han varit döhungrig.

Oscar var "jobbig" som bebis. Hade en vilja av stål redan då men han var ju oxå en snäll bebis
#2 Samma här, haft en kolikbebis men inte var han elak eller dum för det :p
Snäll tjej här med, hon är lätt, sover bra, äter bra ,glad liten prick!
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Snäll bebis här också, väldigt lättskött förutom när det är tänder som bråkar 😃
Här är en jättesnäll bebis trots tillfällen med sov-trots, matvägran, envishet till tusen osv.. Men han är väldigt snäll och som Ally säger, varken dum eller elak ;)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Såklart jag inte menar att någon har en elak bebis… Hade bara svårt att formulera, men alla säger att hon är så snäll

Vi bestämde oss tidigt för att inte kalla E snäll (även om vi säger "fel" ibland). Hon är enkel och behändig, men vi vill inte säga att en flicka är snäll bara för att hon inte låter/gråter osv. Låter kanske fånigt att hänga upp sig på ett ord, men tycker att det är viktigt att "snäll" inte blir samma som att inte ta plats. Speciellt när man har en dotter, då flickor lätt hamnar i "snällhetsfacket" och uppmuntras att inte synas. E är vild, men enkel. Hon ska få fortsätta vara vild om hon vill och ta plats och hon ska veta att hon är snäll då hon är snäll/ godhjärtad.
#8, Förstår vad du menar, Här är en flicka med åsikter, hon särbehandlar ingen oavsett kön, ålder. Ser på vissa tjejerna på vårt dagis redan utseendefixerade dom här tjejerna tillhör inte " snällhetsfacket" tänker på hur man ska vara manipulerar, falska. Och min dotter sitter bygger lego, ritar , pysslar limmar, klistrar mm. Hon och ett par flickor till är verkligen barn. Medans dom andra gör annat.. Men min flicka har alltid varit genuit snäll sen bebis.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜