Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1513 ggr
[postmortum91]
0

När bytte ni till bilbarnstol?

Hur gammal var ert barn när ni bytte från babyskydd till bilbarnstol?

soundtrack
0

Ca 9,5 månad

fluffis
0

Vid sex månader. Vi har en pojke som satt själv ganska tidigt och dessutom har lång överkropp och växte ur selen vid axlarna i babyskyddet. Det är så olika det där. Kolla gärna in tråden "bilstol efter babyskydd". Där finns en del diskussion och lite matnyttigt :) Du får gärna också kolla mitt inlägg om Maxi cosi pearl xp. En bilstol som jag nyss skaffat och är helnöjd med :)

Niini
0

Kring halvåret. Han hade rymts bra ett tag till i babyskyddet men ville byta så fort han kunde sitta själv då stol nr. 2 är säkrare :)

frejaspluto
0

Samma här, runt 6 månader. Men det märker hur ditt barn sitter . Min dotter är lång för sin ålder. Hon är längst av alla och sina nya blivande skolkamrater 😅

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[postmortum91]
0

Okej. Min dotter känns lite mindre än genomsnittet i sin ålder på 3 månader

Sarah
0

Vi borde ha bytt för länge sedan, men inte hunnit ta tag i det. Dock sitter hon fortfarande ganska bra i babyskyddet, trots att fötterna hänger lite utanför :P 10 månader på torsdag.

soundtrack
0

#5 Min dotter var inte heller jättestor, det var därför det dröjde så pass länge innan vi bytte. Hon hade fortfarande inte växt ur det då och vi tyckte att det var smidigt med babyskyddet (vi hade bilen en bit från vår lägenhet och fäste babyskyddet på vagnen när vi skulle gå till den tex).

Velinga1984
0

Runt 5 månader var mellanpojken då han var både lång och tung. +3 kurvor över medel var han, och är ännu så han måste i höst strax innan 3 års ålder byta igen. Så då får lillebror ta över de stolar han har nu. Lillebror kommer byta vid 5-6 månader då även han är stor för åldern.

Silent_Hill
0

Vid 9 månader. Sonen är dock rätt så liten och har alltid legat på -1 kurvan.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[TanatosNyx]
0

vi hade smärre problem då våran lilla bamsing växte ur sitt skydd men envist vägrade försöka sitta 😛men nånstans runt 8-9mån fick vi så lov att byta, det gick inte att knöla ner honom i stolen.

JazzBass
0

Vad tidigt ni bytt! Vi hade babyskyddet (Britax) vi tills han helt enkelt växte ur det, vid drygt 9 månaders ålder (normalstor gosse). Babyskyddet är ju helt säkert att använda så länge man monterat det rätt och barnet inte vuxit ur det vikt- eller längdmässigt.  Bilstolen vi valde att köpa, en Britax Max-Way, var också godkänd för barn på 9 kg uppåt. Tror han var ungefär 9 kg också när vi bytte, och det kändes som att vi bytte vid rätt tidpunkt.

Vi kollade länge på bilstolar, då det var svårt att hitta en tillräckligt liten stol utan isofix som skulle passa båda våra bilar som inte har speciellt mycket utrymme i baksätet. Också med den här stolen, som var kanske den minsta modellen på marknaden av alla bakåtsvängda bilstolar, sitter man rätt trångt i framsätet på passagerarsidan för att stolen ska få plats. Det börjar bli dags att byta bil(ar) nu när nummer två är på väg och det är minst lika svårt att hitta en modell med tillräckligt med utrymme i baksätet för två bilbarnstolar… 🤔

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[TanatosNyx]
0

Vi hade ett acta graco logico s eller vad det nu hette, babyskydd. Stort. Nåväl, lilleman växte ur det på längden så han fick pressa axlarna framåt, det syntes att det gjorde ont att sitta. Vi hade inget val. Sen får vi dra av en månad på åldern också, 5v för tidigt född. Erm. Det märks inte på kurvorna hos bvc 😂 han ligger 3 kurvor över medel på längden. Han är 1 år och vi börjar få lägga undan enstaka plagg i 92.

[Thiah]
0

Tror Joel var runt året…

[WickedAlly]
0

Storebror bytte vid nio månader och lillebror vid sex. Lillebror var egentligen lite för kort men han vrålade så i babyskyddet.

Ria74
0

Vi bytte vid 1 års ålder när hon började bli för stor. Har en liten nätt tjej.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar