När kommer tänderna?
När kommer tänderna? Vår dotter är åtta veckor och har börjat dregla mycket, hon biter också på sin hand väldigt ofta så vi tänker att det kanske kliar. Vi har inte lyckats titta i munnen ordentligt dock.
Åh, det är så himla olika. Våra har fått strax innan de blivit fem månader båda två. Båda har börjat klia och dregla ett par månader innan, vilket är helt normalt :)
Här är en översiktsbild. http://www.rikshandboken-bhv.se/Bilder/Tandh%C3%A4lsa/tander_500.jpg Instämmer att det är väldigt olika. Min bebbe visade små tecken redan vid två månader. Tänderna kom vid sju månader.
Vår dotter är bara 6 veckor och har inga tänder ännu, men min väns bebis som är 10 veckor har precis fått sin första tand, det måste vara extremt tidigt! Själv fick jag alla tänder på en gång när jag var 9 månader.
Det finns barn som till och med föds med tänder så det skulle inte vara jättekonstigt om det är tänder påväg. Alla är olika 🙂
l'm back
Åh, håller med det är så himla olika! Det tar ett tag innan det kommer upp från tandköttet med . Oftast med symptomer diaree och feber.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜