Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1115 ggr
Zelmabus
1

Skicka in namn

Vad händer om man inte skickar in namnet till skatteverket inom 3 månader? Läst något om böter, men vilken summa?

LoAEmma
6

Tror man får några påminnelser innan det blir böter. Men det är väl bara att bestämma sig och skicka in? ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Zelmabus
1

Inte när det finns två viljor ;-p Är "bara" mellannamnen kvar att bestämma

lkmf
1

Men om ni har ett förnamn till barnet går det alltid att lägga till mellannamn senare utan kostnad. :)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[Thiah]
0

I Finland så bestämmer staten namnet efter ett visst tag. Tror man har 6 månader på sig.

Maria
0

Eftersom det var olika släktnamn på tal när vår son var liten så valde vi att bara ge honom ett namn som ingen annan i släkten hette. När han var i tonåren så la han till ett extranamn som han själv hade valt.

/Maria

fluffis
1

#2 Mellannamn får man väl inte ha fler än ett? Eller du menar andranamn (fler förnamn)? Det kan ni väl strunta i? :)

Strumpan
0

#6 Min dotter har 2 mellannamn =)

Mvh Jenny

Zelmabus
0

#6 yes menade andranamn. Jo igentligen är det ganska meningslöst att ha andranamn då man ej använder dem, men endå. Hon fick så kort förnamn :-p

Velinga1984
1

#7 Mellannamn är kort förklarat fler efternamn så jag tror du menar två förnamn. Tilltalsnamn är det vi ofta kallar förnamn. Rörigt men allt finns att läsa på skatteverket :)

fluffis
0

#7 Maja Svensson Olsson Karlsson? :p #8 Men flera förnamn kan ni väl ha? Eller vänta och ändra sen :)

Ria74
0

Man får ett par påminnelser. Jag lyckades helt glömma det med dottern så vi fick påminnelse hem, var inget tal om böter då.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

frejaspluto
0

Jag vet hur man tar ställning om man vill ha mellannamn senare, det är nog större kostnad än dessa böter vi diskuterar här. Bestäm om ni vill ha mellannamn det är faktiskt erat val och hur ni känner för det. Jag har fyra mellannamn på min dotter jag har fem stycken, min man har två. Min dotter har nordiska , asiatiskt, amerikanska namn.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Zelmabus
0

Pratade m skatteverket idag, det är lungt och de kommer inte göra något förutom att skicka en påminnelse :-)

Zelmabus
0

Pratade m skatteverket idag, det är lungt och de kommer inte göra något förutom att skicka en påminnelse :-)

frejaspluto
0

Konstigt min kusin fick det var inte så längesen 😐

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜