Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 1234 ggr
tlover
0

15 månaders vaknar hungrig mitt i natten

Min 15 månaders har börjat vakna mitt i natten och är hungrig efter att inte ha ätit alls på natten i över en månad.

Hon har just haft en rejäl magsjuka och hon är hungrig annars också så jag gissar att det beror på det.

Någon som har något tips på hur man kan avvänja henne igen? Jag ger rejält med kvällsfika redan.

l'm back

[TanatosNyx]
1

hur gör du själv om du vaknar vrålhungrig mitt i natten och nyss varit sjuk? jag äter iallafall och efter ett tag ger det sig självt när man hämtat igen sig :)

frejaspluto
0

Jag skulle aldrig neka till mat sålänge mitt barn är sjuk. Barn går oftast tillbaka till sina sovrutiner. När du ser att ditt barn är frisk och kanske inte ser direkt skillnad vaket på nätterna pga av mat. Så kan du försöka göra nånting , läsa en saga, använd nått gosigt. Mitt barn var väldigt på alerten. Det kändes som var mer än länk, med förståelse. Jag la nsppflaska i spjälsängen innan hon somnade lade jag den där. Hon förstod hon vaknade på natten och letade efter nappflaskan. Och det gick hur bra som helst. Sov hela nätter. Jag bytte blöja innan jag gick och sov. Så i stort sett har vi sovit hela nätter varje dag.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tlover
0

#1 Såklart ger jag henne mat men tänkte om det fanns knep att få det smidigare och tillbaka till det som nu varit det normala ett tag.

#2 Hon är inte sjuk längre. Blir inte det i nappflaskan dåligt om den ligger i rumstemperatur? Eller är det bara vatten i den?

En stort problem är väl att om hon äter på natten så blir det massa bök och hon vaknar till. Det tar ju ändå en stund att koka gröt eller liknande (vi gör eget och mikron gick just sönder så vi kan inte lätt värma på färdig).

l'm back

frejaspluto
0

Hahaha, snacka om jag tog förgivet att du ville verkligen avvänja henne totalt ! 😅, Har ni provat Semper färdig dryck ser ut som minimjölkpkt. Serveras rumstempererad öppen förpackning kylen bör användas inom 3 dgr.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tlover
0

#4 Vi har valt att inte ge ersättning

l'm back