Hur länge sover era bebisar?
När era barn var ca 2 månader, hur länge i sträck utan uppehåll sov de under natten? De två senaste nätterna har Clara sovit 7 h innan hon vaknar, helt otroligt. Igår somnade hon ca 22.30 och nu 06.15 vaknade hon så inatt 7 h och 45 min. Hon har nyss haft en utvecklingsfas så det är väl därför hon sover extra bra.
11 timmar inatt hittills. Somnade runt 20 igår kväll och är på väg att vakna lite smått nu klockan sju.
Vad skönt! Det låter troligt att hon sover lugnare och längre efter en utvecklingsfas :) Det är så olika hur bebisar sover. Bäst svar om hur bebisar sover får du från 1177.se tycker jag. Det finns mycket bra info där. Jag själv minns inte hur min bebis sov vid 2 mån men redan vid 2 1/2 mån så började han sova hela nätter (22-06). Vi hade tur! Och kanske en smula skicklighet :)
En timme typ, haha. Haft helt hopplösa bebisar på den fronten :p Låter skönt med mycket sömn :)
Vår tjej började sova hela nätter (ca 9-10 timmar) vid ca 2 mån. Otroligt skönt! Hon vaknar alltid mellan 06-06.30, oberoende när hon somnat på kvällen. För tillfället önskar jag att hon skulle sova en timme till på morgonen! :D Jag är ingen morgonmänniska ;)
My har säkert från hon var 1 månad sovit länge, en dålig natt 6 timmar (vilket är sällsynt) annars mellan 9-12 timmar :-)
Svårt att svara på då vi samsover & liggammar men hon sköter egentligen ätandet i sömnen, vilket sker lite då & då, annars sover hon gärna med bröstet i munnen ;) hon sover med andra ord bra (20/21-6/8, men vanligtvis 6,30), men jag är "låst" den tiden med henne på mig eller precis intill, och i princip alla tupplurar hon tar eftersom hon behöver & alltid behövt mycket närhet. Hade vi inte samsovit hade hon med största sannorlikhet vaknat ofta. Klagar inte på hur vi har det men hade varit lite skönt att sova i mer behagliga positioner ;) hon är 7 månader förresten :)
Glömde nämna att det sovmönstret startade just runt 2 månader, innan dess sov hon väldigt dåligt & vaknade och skrek en gång i timmen.
Min dotter sov hela nätter. Ibland vaknade hon en gång för hon var hungrig. Men annars nätterna var cool lugna.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Ca fem-sex timmar i sträck. Har du fått bukt med koliken postmortum?
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#9 jag tror det, jag vet inte helt säkert. Det har iallafall blivit mycket bättre. Hon har ju vaknat vid 4 på natten med magont och hållt mig vaken tidigare men nu sover hon förbi det. På kvällen är hon fortfarande väldigt gnällig och antar att det är magont som spökar.
Okej va skönt att det är bättre! Många bebisar är gnissliga på kvällen har jag förstått. Svårt att komma till ro å så.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus