hur ser era bebisdagar ut?
Hur ser era dagar ut egentligen för er som har bebisar?
Jag har väldigt svårt att få Clara att sova på dagarna, hur får ni era bebisar att somna på dagen? Clara tycks typ bara kunna sova när jag är ute med henne i vagnen eller om jag själv ligger och låter henne sova med bröstet i munnen eller precis bredvid henne, så fort jag försöker resa mig så blir hon klarvaken.
Har ni tips? hur sover era på dagen, och hur gör ni?
En annan fråga; när era bebisar väl är vakna, vad gör dem då?
Clara kan sitta själv i babysittern eller ligga i gymmet sammanlagt 20 min kanske, sen skriker hon om man inte håller henne hela tiden. Är det samma för er?

Det var samma här. Så fort jag lyfte häcken ur sängen slig Molly upp ögonen. Jag bar mycket i bärsele, sen fick hon hänga med på det jag gjorde.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Samma här också, bara att gilla läget och gilla att promenera :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Vi är tillbaka i "jag-vägrar-sova-på-dagarna" fasen.. just nu sitter jag med sonen sovandes i min famn. Han ska minsann inte alls sova ensam i sin säng. Jag kan ju rymma iväg… 😮
Skönt att höra att det är vanligt då så det inte är jag som gör fel :P
På natten fixar hon att sova själv, då räcker det med att jag ammar och sedan sover vi. På dagen dock så är det väldigt svårt att få henne att sova om man inte ligger bredvid henne hela tiden.
Jag hade det också sådär, Alice kunde aldrig ligga och sova själv och fram till ca 3 månader kunde hon inte sova i vagnen heller. Så i början blev det mycket tid i soffan och sängen, sen blev det mycket vagnspromenader istället.

Jag hade vagnen inne till Oscar o ett tag var det det enda stället han kom till ro. Nån natt fick han sova i vagnen för han kom inte till ro.
Jag har snart ett skolbarn och 11 syskon kan komma med min erfarenhet och tips. Men min dotter har jag märkt att hon är vaken och alert. Jag är tyvärr ingen lekmamma så jag valde promenader sevärdigheter lekplatser för inomhus och utomhus. Hon ville vara självständig fick aldrig gå med henne hon gick efter möbler osv. Jag gick mkt på öppna förskola ( Fsk) på morgonen , fm, sen var det lunch dags och efter det sovdags. Då passade jag på gå och ta en kopp kaffe äta lunch, tog med mig eller unnade mig ute. Under tiden gick jag på promenad till nästa öppna Fsk .lagom tid var det dags igen och leka. Sen efter en timme gick vi hemåt och jag hade en stimulerad dotter , lite insnöad på öppna Fsk så gjorde jag / vi 4 ggr i veckan. Ibland 5 ggr i veckan. Oftast på fredagar körde vi på fm. Sen sov hon på lunchtid. Sen unnade jag mig på kaffe , shopping, kompisar, släktingar. Fredagar -söndagar. Familjeträff/ vänner . Eller bara lata sig. Det var långa promenader imellan. Så fick ju motion. Gick ned mina gravidkilon med 😊😄 Även om det låter tråkigt och gå på öppna Fsk så har det lönat sig hon är dagisbarn! Gick en dag på introduktionsdag sen fick jag lämna dagis pga. Vi har jobbat mkt med sociala kontakt med barn som man behöver för att utvecklas!
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
När vi går upp på morgonen blor det babysittern en stund så magen kommer igåbg så han kan bajsa. Lite olika hur länge men tills han inte vill. Efter ca 1-1,5 h vaket är det mat sen sovdags så då brukar vi passa på att promenera 0,5-1 h. Sen sover han ytterligare 1-2 h i vagnen. Sen vill han äta sen leka och stoja ett par timmar innan nästa tupplur och så fortsätter det så typ. Morgonrutinen har vi haft sen han va ca 8 veckor gammal och han trivs kanon med det. Innan dess sov han bara vid bröstet och när vi åkte bil dagtid
Våra är ju ganska precis lika gamla, dock är ju min för tidigt född så Clara är nog lite före i utvecklingen.
Vi har inga rutiner direkt än utan hon får mat när hon är hungrig vilket oftast är var tredje timme, då kollar jag på ett avsnitt av någon serie medan hon äter, sen somnar hon och då kan jag ibland lägga henne i vaggan i vardagsrummet så jag kan plocka lite, tvätta osv. Men ibland går det inte så då får hon sova i min famn. Ibland blir det barnvagnspromenad, ibland ligger hon i babygymmet en stund.
Svårt med rutiner än så länge känner jag men tror att det är bra att komma igång med det så fort som möjligt.
Tror man får träna dem lite lätt att sova själv på dagtid, utan att såklart låta dem gråta sig till sömns.
Men tex testa varje gång hon somnar att lägga ner henne i vagga/säng/babynest och funkar det inte, ja då får man ta upp henne igen. Men funkar då en av tio gånger så får man ju iallafall lite tid för sig själv :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus

Levde ganska mycket som vanligt då jag använde sele väldigt mycket. I början ammades hon till sömns nästan varje gång, men jag kunde alltid smita iväg när hon somnade. På dagtid kunde jag även lägga över henne i nestet då hon somnat och sen ta med mig det dit jag var om jag var hemma. Vi flyttade precis innan hon kom så jag la mycket tid på att packa upp och renovera när hon sov. Annars somnade hon i bilen så fort vi åkte någonstans, eller i selen om jag använde den.
Min bebis är ju 4,5 månad nu och har en storebror på två som är det roligaste som finns! Men annars så är det mycket promenader, babysittern, lekfilten, hoppgunga. Han älskar även när vi sjunger så en del sångstunder. Men vi är på öppna förskolan tvågånger i veckan med storebror annars så är han ju med mig och tränar lite och träffar vänner han är som en extra kroppsdel 😛
Gå på lekland, babysim, öppna Fsk, det gjorde vi, det uppskattas 💙
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Tack för att ni delar med er av era dagar ^^
Känns skönt att ha någonting att jämföra med då jag inte känner någon småbarnsförälder utanför internet.
My är vaken någon timme på dagen, sen somnar hon ganska lätt. Man ser på henne när hon ser trött ut, då brukar det gå att lägga ner henne i sin säng, och sätta på musikmobilen. Eller så somnar hon när vi är ute med hundarna eller åker till stallet. När hon är vaken brukar vi ligga och prata,det gillar hon, eller kolla på tv :-)
Det är ganska lika för oss. Miranda är hos mig nästan hela dagen egentligen, ligger ofta på min bröstkorg och nu sedan vi fått låna bärsjal så har jag henne knuten hos mig, vilket är underbart smidigt.
Hon somnar i vagnen och efter att hon ammat. Men som för dig så vaknar hon ofta efter att jag lägger henne ifrån mig.