Det här med gosedjur i sängen..
Har era bebisar något gosedjur/snuttefilt som bara måste finnas i sängen när hen ska sova? Vår tjej är ca 6 mån och har hittills inte brytt sig ett dugg om gosedjur. Jag tänkte att det kanske ger en viss trygghet om hon vaknar mitt i natten, eller om vi sover över hos mor-farföräldrarna och hon behöver inte känna sig helt ensam? Är det någon ide att försöka vänja henne vid nåt gosedjur eller ställer det bara till med bekymmer längre fram? När börjar dom intressera sig för gosedjur/snuttefilt?
Min brors dotter ville ha sina träleksaker att hålla i när hon var riktigt liten (en trä tuggring och en träbit från skogen). Nu har de fått henne att byta till filtar som hon alltid vill ha (nu är hon 1,5 år).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Min dotter är 20 mån och det är först senaste 3-4 månaderna typ som hon börjat vilja ha sina gosedjur i sängen (nu är det 5 st specifika som ska vara där, hon räknar in dom när det är sovdags ;)). Snuttefilt har hon ingen.
Råden är ju att inte ha gosedjur i sängen då dom är små eftersom det ska öka risken för plötslig spädbarnsdöd.
Jag började med det däremot då dottern var 1 år, mest för att lura henne att hon håller om mig då jag smyger mig upp efter att ha nattat henne. Hon bryr sig inte så mycket däremot. Även om hon gillar hennes kanin om man ger den till henne på dagen.
edit: det kan tilläggas att jag fortfarande är osäker ang gosedjur i hennes säng ang det där med plötslig spädbarnsdöd så det är bara vissa dagar hon sover med sin kanin.
l'm back
Som ovan säger så varnas det en hel del för gosedjur. Bättre med en bomullsfilt/snutte som andas.
#3 Hehe, Alvin får min kudde när jag smiter ;)
#3 Jo, det stämmer. Barnet kan dra mjukisen eller tuttetrasan över ansiktet och kvävas. Spädbarnsdöden räknar man vanligen upptill 2 år, men man kan dö senare med.

Oscar har alltid sovit med snutte men det var först när han var ca 2 år som han ville ha en nalle oxå så nu sover han med båda när han e 3 år
Joel har en panda som han gillar men han somnar likaväl utan. Nu har vi en period när han ska sova med sina hårda bilar…
#7 Det gäller att hålla sina skatter nära :'D
#8 absolut. Senast igår letade jag som en galning efter en liten helikopter Joel just fått. 2 timmar senare är den hittad, i diskmaskinen….
😂

Molly har två likadana newbiefiltar som inte får vara mer än några centimeter från henne när hon sover. Vaknar hon på natten och inte hittar den blir det ramaskri.
Hon fick dom redan på bb och har hängt med sedan dess, nu börjar dom dock bli lite slitna.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Hon kanske inte har fått uppfattning av vad det är, snart kommer det nyfikenhet. Min dotter var likadan till en ålder hon ville verkligen ha. Ge inte gosiedjur om inte barnet behöver. Ge nån flit eller nått leksak som hon associerar till. Vi föräldrar brakar bara på saker som barn har ingen nytta av egentligen. Som napp tex. Köpte en utifall att, men hade ingen nytta av det hon hade inte det behovet. ✨🌻
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜