Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 1245 ggr
Sparven88
1

Den bästa stunden på dagen...

…är? Fyll på om ni känner för det. Det behöver ju för övrigt inte ha med kids att göra :) Jag kan börja! Den bästa stunden på dagen är när jag gett sonen hans nattamat och han snusande somnar på mitt bröst. Jag kan sitta och snusa på honom i en evighet! Det är det enda myset vi har. Resten av tiden är det full rulle ;p

Ria74
1

På morgonen när vi inte ska till jobb och förskola och ligger kvar i sängen och kollar på disney junior istället :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
3

Är när jag slår upp ögonen och mina gröna möter ungarnas blå :)

[TanatosNyx]
2

När junior har somnat gott och vi har myst en stund tillsammans, för att sen lunka ut i vardagsrummet och slå ner röven framför datorn med en god kopp kaffe. Annars när som helst när han är nyvaken, han är så kramig och go då 😍

Sparven88
0

#3 Åh jag längtar tills sonen uppskattar det här med mys lika mycket som jag gör. Vi satt i och för sig och myste framför bolibompa idag. Då satt han still i mitt knä nästan 15 minuter. Det är dock bra jobbat tycker jag! =)

Sarah
1

Absolut bäst är när jag kommer hem från jobbet och E lyser upp. Sen lagar hon och jag mat tillsammans och smakar oss igen ingredienserna. Ofta har jag plattan på bänken samtidigt och vi småtittar på ngn serie eller lyssnar på musik under tiden. Eller så vill hon vara på golvet och pyssla med sitt när jag fixar och då småpratar vi, sjunger och skrattar under tiden.

LoAEmma
1

Låter underbart, Sarah! Det ser jag fram emot, min tjej är så liten än så hon kan bara visa missnöje eller vara neutral än så länge. Längtar såå till första svarsleendet nu först :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

fluffis
1

Vilken rolig tråd! Min bästa tid på dagen är på förmiddagen när jag och Vibjörn bäddar sängen. Då passar vi på att busa, kittlas och skratta :)

Sparven88
0

#7 åh så mysigt det lät! =) Jag älskar att sonen är så stor att man kan busa nu!

densomundrar
2

Bästa stunden på dagen för mig just nu är när jag får gå och lägga mig, underbart!

JossanH
0

Bästa stunden på dagen är just nu oftast när vi nattar och ligger i sängen med pannlampa och läser bok och pratar lite innan dom somnar. Just nu är vår 20månaders en riktig "min!!!" "Lääälv!" (Själv) och bara skriker när något inte passar henne eller går som hon planerat men på kvällen är det i regel lugn och ro en stund innan dom somnar :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sparven88
0

#9 Ja det är så enormt skönt att få lägga sig! Jag har en liten helig stund nu i min ensamhet. Jag och min bok. Det gäller dock att sitta still i skinnsoffan, annars vaknar sonen och läsningen blir kortvarig ;p

[TanatosNyx]
0

Nattmatningarna är också riktigt mysiga, då både han och jag är sömndruckna, han småsnarkar med flaskan och borrar in fingrarna i mitt hår och gosar. Mindre mysigt när han drar i håret men just då är det hur uthärdligt som helst. Trots att jag får spendera efterföljande tio minuter på att pilla loss hårtussar ur händerna på honom samt snurra loss fingrar som är strypta av hår.

Sparven88
0

#12 hur gammal är din knodd? Jag längtar verkligen tills det blir lite mer gemensamt gos. Ett tag skulle sonen pilla och dra under min haka när han åt. Nu pillar han och drar sig själv i örat när han är trött.

Sparven88
0

Den "värsta" stunden på dagen är typ nu. Sonen har insett att mn kan ställa sig upp i spjälsängen. Strax innan kl 2 vaknar jag av att han står upp å gnäller. Nu har jag lagt honom ner 4 gånger. Det är ungefär som att han reflexmässigt måste resa på sig så fort han lägger sig på mage, och sen drar han sig upp med hjälp av spjälorna på sängen. självklart kan han inte lägga sig ner själv heller utan gnäller til slut. Jag blir måttlogt road så här dags…

[TanatosNyx]
0

Han är 1 år den 21a :)

densomundrar
0

#11 underbart :-) jag har iallafall förmånen att inte ha någon som vaknar och väcker mig, eller någon att ta hänsyn till om man är rädd om lugnet. Däremot har jag en vovve som gärna vill busa så fort jag ska ta en powernap och han busar väldigt högljutt kan jag lova :-P

sunflower185
0

… När dottern somnar och jag ääntligen får en liten stund för mig själv. Samt när jag ska plocka upp dottern efter att hon vaknat och hon storler och skrattar när hon ser mig. :)

densomundrar
0

Aha, förlåt, såg nu att detta var på barn sidan och inte gravid. Sorry :-P

Ria74
0

#18 Ingen fara :) du är jättevälkommen här med eller utan barn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sparven88
1

#18 spelar ingen som helst roll! Den bästa stunden på dagen kan lika gärna vara när typ torktumlaren torkar torrt ;)

[WickedAlly]
1

Min näst bästa stund är när ungarna tar en tupplur samtidigt och jag kan dricka kaffe och slösurfa ifred :P

Sparven88
0

#21 åh det är härligt. Jag har ju i och för sig bara en att söva! Dock blir det inte så mycket lugn och ro idag under sonens tupplur då de renoverar under oss och kör med någon jäkla timmersåg.. Att sonen kan sova är ett under. 😯

Intehärutandär
2

När ungen sover! Han har snackat oavbrutet i 17 år nu. 😃

densomundrar
0

#19, 20 jo, men det vart ju inte riktigt rätt :-P

Destany
1

När sonen kryper upp i famnen på en och vill gosa. Det e det bästa som finns

teezan
1

Att samsova! Och när hon ammas till sömns i min famn & sover vidare där. Precis i början såg jag det som ett handikapp att bliså låst & vågade egentligen inte samsova men dröjde inte länge innan jag älskade det :)

Sparven88
2

Den bästa stunden på dagen är när jag vaknar strax innan kl 7 på morgonen och sonen har sovit HELA natten! Inga napptapp, inga omstoppningar och inget hoppande i spjälsängen! Det var ett givande drag att ge honom ett eget rum. Nu sitter vi och myser i sängen! ❤